Последниот проект на светски познатата уметница Марина Абрамовиќ беше соработката на кореографијата и дизајнот на најновата продукција на Париската опера – балетската претстава „Болеро“ од Морис Равел.
Премиерата се одржа на почетокот на месеццот и веќе има исклучително позитивни критики.
„Доминантната импресија што ја произведува оваа претстава е флуидноста и нежноста, исклучителната магија. Оваа претстава има хипнотичка моќ.“ пишува „Хафингтон пост“
Влијателниот портал не пропушта да истакне дека костимите на изведувачите и гардеробата на Марина Абрамовиќ биле креација на Рикардо Тиши, а дека во публиката биле и познатиот Канје Вест и кандидатот за градоначалник на Париз.
Главната причина што Марина Абрамовиќ прифатила да работи на овој проект на Париската опера, била нејзината фасцинација од танчерите.
„Во мојата работа, сè е целосно под контрола, но интересно е, кога ќе соработувате со некого, треба да се откажете од дел од себе – од она што е „јас“ , рече Марина Абрамовиќ.
“Кога сте многу уморни или чувствуваат болка, сте пронашле различни енергетски да се движи кон едно друго ниво … не можам да помогнат во кореографија, но тие можат во смисла на тоа како да се емитува енергија достигнува ново ниво на креација. Како што рекла Марија Калас кога работите, половина од мозокот е исклучително свесен, а другата половина е исклучително слободна “, рече Марина Абрамовиќ.
Според Абрамовиќ, бројните правила кои владеат во една оперска куќа за неа претставувале дополнителен предизвик.
“Опера има премногу правила … И во сите овие ограничувања, некои луѓе можат да направат ремек дело. Интересно е да се види што може да се направи со овие правила. Во целосна слобода би било премногу лесно “, вели таа.
По повод соработка со белгискиот кореограф на “Болеро”, таа рече дека тоа е многу важно да се дефинира што е тоа да работат
За соработката со кореографите таа вели: „Ние се согласивме дека станува збор за емоции – љубов, омраза, љубомора, но на апстрактен начин. Танчерите се како атоми, се обединуваат да се создадат нешто ново, а потоа да повторно се разеделуваат. Не постои центар “, рече таа.
Претставата „Болеро“ на репертоарот на париската опера до 3 јуни.