Помина повеќе од една недела од исчезнувањето на малезискиот Бонг 777 со 239 патници и членови на екипажот, после низа теории за можните причини за неговото исчезнување се почесто се спомнува и онаа за можен терористички чин.
Некогашниот припадник на терористичката межа Ал-Каеда, Сајид Бадат изнесен минатиот вторник пред њујоршкиот суд тврдење дека четворица или петмина мажи од Малезија направиле план за киднапирање на авион на начин што во пилотската кабина ќе детонираат бомба, која што еден од нив ја скрил во својот чевел, објавува Дејли Телеграф.
Бадат преку видео линк од тајна локација некаде во Велика Британија сведочеше на судењето на Сулаиман Абу Гаиту, зет на ликвидираниот шеф на Ал-Каеда, Осама Бин Ладен па кажал дека се сретнал со здружението малезиски џихати, од кои еден бил пилот. Се нашле во Афганистан каде тој лично, како што кажал, му го врачил чевелот опремен со скриената бомба.
Тој додале дека идејата за грабнување на авион дошла од Калид Шеик Мухамед, кој Американците го сметаат за главен оперативец во нападот на 11 септември на Светскиот трговски центар во Њујорк и зградата на Пентагон во Вашингтон. Тој последните десет години е во затворот Гвантанамо, но околу неговиот сличај се направи голема правна заврзлама па се уште не е осуден.
Бадат во своето сведочење оценил дека Малезијците, вклучувајќи го и пилотот, биле подготвени за планот.
Експертите за безбедност со кои Телеграф стапил во контакт ги погледнале доказите кои ги изнел Бадат, кои заклучиле дека неговите изјави се ветодостојни. Му вериваат зашто истото тврдење го изнел и во текот на сведочењето во 2012 на судењето на Адис Медуњанин, емигрант од БИХ кој во Њујорк планирал бомбашки напад на подземната железница.
Неименуван извор од британската безбедност за Телеграф вели дека ваквите спектакуларни акции може да се изведат само после долго и опсежно планирање. Според изворот самиот малезиски премиер Најиб Разака во саботата јавно потврди дека двата комуникациски системи на Боингот биле исклучени намерно, од страна на некој во авионот.
Покрај тоа објавено е дека авионот нагло го менувал курост и висината. На основа на електронските импулси кој од авионот автоматски биле испратени до барем еден комуникациски сателит, се заклучува дека Боингот во воздух бил со часови после изчезнувањето од цивилните радари.
Се спомнува дека летал дури седум часа, но точниот курс не е објавен. Се спомнуваат две можни насоки – Азија и Индинезила или Индискиот окаен.
Директорот на Центарот за студии по безбдност на Универзитетот Бакингам, Антони Глес, за Телеграф, вели дека ако се покажат за вистинити тврдењата на Бадат дека зад нападот стојат исламистите, станува јасно дека малезиските власти уште на почетокот криеле дел од вистината.
„Јас бев сигурен дека станува збор за грабнување штом слушнав дека авионот го променил курсот. Податокот дека тргнал назад во Малезија би можело да значи дека станува збор за план на мелезиските исламисти дека во стил на нападите од 11 семпември би се залетал во некој облакодер во Куала Лумпур“, вели Глес.
Дека во позадина стои тероризам, постоеше сомнеж долго време по изчезнувањето на Боингот 777 од радарската контрола, но и поради двајцата Иранци кои влегле во авионот во украдени пасоши. Но набрзо се испостави дека биле во потрагата за подобар живот па сакале да одат во Европа.
Во меѓувреме малезиските власти својата истрага ја усредоточија на пилотот и копилотот. За пилотот се зборува дека бил голем симпатизер на малезискиот опозиционен челник Анвер Ибрахим, кој на денот на полетување на Боингот е осуден на пет години затвор по прогласувањето за виновен за содомија, според многумина политички мотивирано обвинување. Пилотот наводно бил присутен на соопштувањето на пресудата, а дел од медиумите блиски на малезиските власти тврдеа дека зад изчезнувањето на авионот стои неговата опозиција.
Индија објави дека ја прекинува истрагата. Полицијата вчера ја претре куќата на пилотот кој управуваше со исчезнатиот авион, откако премиерот на Малезија го потврдил сомнежот дека авионот намерно го променил правецот на движење.