Кица Колбе: Трагедијата на Скопје е во тоа што новото лице на Скопје како „антички Дизниленд”, го замислија политичари без елементарно познавање на сушноста на културата. Центарот на Скопје по 2014 е израз на неавтентичност, грдост и копија, на невскус и некултурност. Со тоа градот го загуби својот културен идентитет. Тој културен идентитет порано се препознаваше токму во необичната симбиоза на модерната и традиционалната македонска архитектура. Скопје пред 2014 беше град со вистински европски дух на живеење, отворен за сите модерни уметнички правци и културни вредности. Тој во сите свои историски етапи се градеше во склад со духот на времето. Скопје беше космополитски град, затоа што во него живееја повеќе автентични културни традиции. Камениот мост, тогаш уште во автеничниот изглед, беше врската на модерното и на традиционалното Скопје. Ова Скопје ја загуби својата приказна. А затоа што нема веќе своја приказна, Скопје не може да биде престолнина на европската култура. Бидејќи сите европски градови со стара култура, се грижат да ја сочуваат својата приказна. Неа ја чуваат луѓето што си го сакаат градот. Тие што го нагрдија Скопје, очигледно повеќе од културната меморија на градот ги сакаа парите и безвластието. Линк
Subscribe to Updates
Get the latest creative news from FooBar about art, design and business.