Зошто уметноста е скапа?
Купување на уметноста, за многумина од новите богати денес, дава пристап до гламурозен начин на живот. Постои еден бесконечен круг на уметност -саеми, биеналиња, аукции и настани во целиот свет, каде галериите и аукциските куќи ги прават најблескавите забави.
Модните списанија, компаниите за луксузните стоки и за часовници како и банки, ги трупаат уметничките дела на кои се повеќе се гледа уметноста како ново средство на класата. Во некои земји како што се Кина или Индија, купувањето на уметност се смета како прво и основно за инвестиции, наместо за страст или како хоби.
Ова е сега тој глобален пазар- повеќе не е доминиран од страна на САД и Европа и од страна на американски и европски уметници. Само пред две години, во канџите на понекогаш екстравагантни трошоци за уметност во Кина – и веројатно потпомогнати од страна на некои оптимистички известување – Кина e во врвот, со највисока сума вложена во уметноста. Додека таа сега падна како број два , Кина и Хонг Конг се уште претставуваат 25% од уметнички продажби, додека САД е на водечката позиција, со 33%.
Пикасо: Сон доби најголема сума- $ 150 м
Мунк: Крик се продаде за $119,9 м во Њујорк
Френсис Бејкон : Три студии на самопортрет ги направи насловните кога се продаде за 13,8 м фунти
Рафаел: Главата на Младиот Апостол е продадена за $ 47,8 м на небритански купувач во Сотабис (Sotheby’s) во Лондон во 2012, но британската влада контроверзно го блокираше извозот на сликата
Ерик Клептон ја продаде сликата на Ерик Гирхерд за стратосферна сума дадена за жив автор- од $21,3 м :
Сезан: Играчи на карти ја купи богатата со нафта Катар за $250 м
ВИДЕО- МОМА