52 годишниот Марк Мекган , ирски лобист и своевремено две години главен службеник за односи со јавност во „Убер“ е свиркачот кој му испрати на весникот „ Гардијан“ 124.000 документи кои ги сочинуваат „ Датотеките на Убер“.
Откако работеше со години како човек во сенка и лобист, тој избра да стане свиркач и целосно ја презема оваа улога откривајќи го својот идентитет дури денес. 52 годишниот Марк Мекган, поранешен офицер за лобирање на „Убер“ за Западна Европа, Африка и Блискиот Исток, е човекот кој на британскиот дневен весник „The Guardian“ му ги пренесе стотиците илјади пораки и внатрешни документи кои ги сочинуваат „Убер-датотеките“.

Во оригинал „Uber Files“ е истрага заснована на илјадници внатрешни документи на компанијата испратени од анонимен извор до британскиот дневен весник Гардијан и испратени до Меѓународниот конзорциум на истражувачки новинари (ICIJ) и 42 партнерски медиуми, вклучувајќи го и весникот „Le Monde“.
Меѓу документите има електронска пошта, презентации, записници од состаноци… Овие 124.000 документи, датирани од 2013 до 2017 година, нудат ретко впуштање во мистериите на старт-ап компанијата која тогаш се обидуваше да се етаблира во градовите ширум светот и покрај неповолниот регулаторен контекст за нејзините практики, Тие детално објаснуваат како Убер ги користел, во Франција како и на други места, сите трикови на лобирање за да се обиде да го промени законот во своја полза.
„Датотеките на Убер“ откриваат и како калифорниската група, решена да се наметне со сторено дело и, доколку е потребно, со незаконско работење, спроведувала практики намерно играјќи се со границите на законот и правејќи опструкции на истраги во кои компанијата била предмет.
Францускиот претседател Емануел Макрон вчера се соочи со притисок да ја објасни својата мината поддршка за такси-апликацијата „Убер“ додека беше министер за економија, по откритијата на весникот „ Ле Монд“ и неговите партнери .
Истрагата на „Uber Files“ откри дека Макрон одржал неколку непријавени состаноци со директорите на „Убер“ додека бил министер за економија, од 2014 до 2016 година.
Цитирајќи протечени внатрешни документи и текстуални пораки „Ле Монд“ исто така тврди дека „Убер“ склучил таен „договор“ со Макрон за регулирање на услугите на компанијата во време кога тој договор го нарушувал традиционалниот такси-пазар.
Опозициските пратеници од левата и екстремната десница остро го критикуваа претседателот, поранешен инвестициски банкар, зашто се позиционирал како политичар кој се залагал за претпријатија и за иновации кога се појавил како национална фигура во 2014 година.
Тврдолевичарскиот пратеник Алексис Корбиер од партијата на Жан-Лук Меланшон предложи парламентарна истрага, што може да се покаже непријатна за 44-годишниот Макрон кој го загуби апсолутното мнозинство во Националното собрание минатиот месец а кој како министер за економија се залагал за дерегулација и за глобализација .
„Многу се сериозни наводите дека со овој таен договор Макрон ја дерегулира регулацијата на такси-индустријата“, изјави тој за телевизискиот канал Јавен Сенат.
„Очигледно ќе ги поставиме прашањата до владата кога ќе можеме, а исто така и парламентарна истрага“, додаде тој.
Како што беше најавено минатата недела во игра се става и гласање за недоверба на Владата , кое не се очекува да помине.
Макрон беше гласен и јавен поддржувач на „Убер“ кога пристигна во Франција – спротивно на многу колеги од тогашната социјалистичка влада.
Тој го бранеше „ Убер “како можност за обезбедување вработување за луѓето во области со ниски приходи и како средство за уривање на монополот што го држеле тогашните такси компании.
„Одете во Стејнс (неразвиена област северно од Париз) и кажете им на младите таму кои доброволно работат за Убер дека би било подобро да не прават ништо или да се занимаваат со дрога“, изјавил Макрон во интервју за „Mediapart “ во 2016 година.

На сред аферата со „Убер“ Макрон го поддржаа луѓето кои се сеќаваат на долгите чекање за такси во Париз и во другите градови, како и возачите кои одбиваа да земат кредитни платежни картички.
Истрагата за неговата прва претседателска кампања покажа дека Емануел Макрон ја добил поддршката од многу поддржувачи на „ Убер“ вклучувајќи го и неговиот главен лобист во Европа.
Марк Мекган добро го запозна Емануел Макрон. Две години, главниот лобист на „Убер“ во Европа имал повеќе средби, повици и СМС пораки со тогашниот француски министер за економија. И покрај некои разочарувања, тој остана со својот прв впечаток – сметаше дека Макрон е талентиран, харизматичен човек кој се обидува да ја придвижи Франција во вистинската насока. На почетокот на 2016 година, на маргините на форумот во Давос, МекГан му испрати порака да го праша дали му треба помош за започнување на неговата претседателска кампања.
Кога предложи да помогне во кампањата, г-дин Мекган повеќе не беше вработен со полно работно време во „Убер“. Тој ја напушти компанијата под услови кои подоцна ќе станат конфликтни како резултат на несогласувањата околу финансиските услови при неговото заминување. Но, тој остана „виш советник на одборот“ до август 2016 година. И покрај овој можен конфликт на интереси, Макрон ја прифати неговата понуда и го упати Мекган до главните функционери кои го планираат сè уште доверливиот проект за создавање на неговата нова партија „En Marche! “, сега позната како„ La République en Marche“. Човекот кој беше, само неколку недели претходно, платен лобист за контроверзна компанија и самиот беше во центарот на вестите, стана активист на идната претседателска партија.
Лобистот на „УБер“, Марк Мекган, вели дека се приклучил на партијата на Макрон од чисто политичко убедување.
Во текот на следните неколку месеци, Мекган активно учествувал во кампањата на Макрон, вклучително и организирање вечери за собирање средства во Париз и Силиконската долина. Гостите на овие собири – технолошки претприемачи и инвеститори од неговиот адресар – беа охрабрени да придонесат во кампањата на Макрон до законската граница, 7.500 евра годишно. Тие исто така беа приемчиви за некои од даночните мерки во програмата на Макрон, како што е укинувањето на данокот на богатство. Г-дин МекГан вели дека се приклучил на партијата од чисто политичко убедување, што е потврдено со неколку размени од времето видени од Ле Монд, во кои тој детално го опишал својот ентузијазам за економските и општествените политики на идниот претседател.

Документите од „Uber Files“ не укажуваат на постоење на некаква неправилност во финансирањето или организацијата на кампањата на Макрон. Помеѓу „Убер“ и En Marche!, преклопувањето е пред се идеолошко. Како што многупати кажа Макрон, неговиот политички проект беше многу компатибилен со моделот предложен од компанијата, комбинирајќи дерегулација на заштитените сектори, либерализација на работната сила и зголемена флексибилност, пишува весникот „Ле Монд“.
Истрагата покажала и тоа ека многу клучни играчи од претседателската кампања во 2016 што биле во тимот на Макрон подоцна „завршиле“ во „Убер“ како Пјер Персон Астрид Паносјан и Џули Бонами.
(Преземено од Гардијан и Ле Монд)