Кога граѓаните ќе ја изгубат довербата во медиумите, тие ја губат и една од клучните алатки за разбирање на реалноста, за барање правда и за градење здрава демократија. Новинарството не е пазар каде што се продаваат мислења, туку служба на јавноста.
Бетим Рамадани
Во време кога новинарството треба да биде еден од темелите на демократијата, а вистината компас што ќе го води секое известување, се соочуваме со болен и опасен феномен: „новинарска проституција“.
Овој поим се користи за да се опише таа категорија на новинари кои ја напуштиле својата благородна мисија заради лични, политички или финансиски интереси.
Не станува збор за случајна неточност или човечка грешка, туку за намерна и постојана тенденција за манипулирање, клеветење, создавање лажни наративи и напаѓање на одредени индивидуи или групи по нарачка на тие што ги плаќаат.
„Новинарската проститутка“ не се стреми да ја открие вистината, туку да ја сокрие. Таа не го користи зборот за да го просветли јавното мислење, туку за да го отруе.
Професионалната етика, објективноста, проверката на фактите – ѝ се непознати. Наместо идеалот за поинформирано и поправедно општество, таа следи најниски интереси: лични услуги, моќ, слава и валкани материјални придобивки.
Овој вид на „новинарство“ е опасен не само за поединците кои неправедно се цел на медиумски напади, туку и за целото општество. Зашто кога граѓаните ќе ја изгубат довербата во медиумите, тие ја губат и една од клучните алатки за разбирање на реалноста, за барање правда и за градење здрава демократија.
Затоа, должност на секој од нас е да реагира против оваа појава. Новинарството не е пазар каде што се продаваат мислења, туку служба на јавноста. Сите оние што го користат пишаниот или изговорениот збор за клевета, манипулација, ширење омраза или како портпароли на мрачни интереси, не заслужуваат да се наречат новинари.
Тие се само актери во една гадна трговија што нема никаква врска со благородната професија на новинарството.