* Постер на Сандра Андоновска, учесничка во проектот
Човекот како личност започнува да се гради уште од најрана возраст, но најголемиот дел од неговите карактерни особини, начинот на живот и навиките ги стекнува како средношколец. Годините поминати во средното училиште за секој млад човек се особено значајни. Ова е важен период од животот на секој од нас. Тогаш почнуваме да се осознаваме себеси и светот околу нас. Го напуштаме детството и зачекоруваме во светот на возрасните. Размислуваме за сопствената иднина, но и за иднината на општеството во кое живееме. Имаме свое мислење, градиме свои ставови. Но дали секогаш можеме да ги искажеме и дали некој го слуша нашиот глас, нашето мислење, нашите барања?
Еден од најизразените проблеми со кој се соочуваат средношколците и кој сакаат да го надминат е нивното учество и улогата во средношколските заедници. Ретко кој од менаџерските тимови на училиштата во нашата држава, ги прашува и ги консултира средношколците за определени прашања и проблеми што ги засегаат училиштата и образовниот процес во целина. Мислењето на средношколците се слуша, иако, не секогаш и секаде, единствено кога треба да се реши дестинацијата за екскурзија или пак, да се избере фотографот за матура. За сите други важни прашања (квалитетот и разбирливоста на учебниците, екстерното оценување, начинот на работата и оценување на професорите, односот на професорите спрема учениците, и др.) средношколците се исклучени од процесот на консултации и донесување одлуки.
А токму, средношколците се најважната засегната страна во образовниот процес. Сите прашања, проблеми и одлуки, најголемо влијание имаат токму врз учениците.
Средношколците мора да бидат консултирани и да го имаат правото на глас во училиштето. Средношколците не се „мали деца“ (иако и децата имаат свои права) како што менаџерските тимови на училиштата и останатите сакаат да ги окарактеризираат и да донесуваат одлуки без нивно учество. Средношколците претставуваат најмасовното тело во училиштата, а сепак, се уште не се слуша доволно нивниот глас. Тие се оние кои што се полни со амбиција, кои сакаат да ги развијат и покажат своите способности. Верувајте дека, доколку активно се вклучат во работата на училиштата и образованието во целина, од нив ќе произлезат многу креативни и корисни решенија и идеи.
Сепак, светот, сакале или не, останува на младите. Или подобро, младите доаѓаат да го освојат! Имајте доверба во нив. Вклучете ги!
Кристијан Милошевиќ
(авторот е средношколец)
Програмата „Млади промотори на слобода на изразување“ ги поттикнува младите луѓе преку есеи, мултимедијални продукти и кампањи што сами ги осмислуваат да бидат активни граѓани кои се борат за слободата на изразување, а против говорот на омраза, стереотипизирањето и етикетирањето. Авторите на есеите, мултимедијалните продукти и на кампањите се средношколци и студенти кои штотуку стапнуваат на јавната општествена сцена и бараат слободен простор за себе и за своите ставови. Повеќе информации за активностите во проектот може да добиете на http://www.mof.mk/izrazise/
Проектот „Млади промотори на слободата на изразување“, финансиран од Европската Унија, преку Европскиот инструмент за демократија и човекови права (ЕИДХР), го реализираат НВО Инфоцентарот и Младинскиот образовен форум. Содржината на текстовите е единствена одговорност на НВО Инфоцентарот и Младинскиот образовен форум и на никаков начин не ги рефлектира гледиштата на Европската Унија.