Close Menu
НОВА ТВНОВА ТВ
  • НАСЛОВНА
  • ВЕСТИ
  • ЗУМ
  • УДАРНО
  • ИЗБОР
  • ТЕМА
What's Hot

Интервју со Павле Гацов: Малите економии имаат мал број алтернативи за справување со американскиот економски протекционизам

April 7, 2025

Интервју со Мирче Јовановски: Последиците од царините на САД – губење работни места и странски инвестиции и намален извоз

April 3, 2025

Интервју со пратеничката на СДСМ Славјанка Петровска: Ни треба повеќе храброст но не во ветувањата туку во исполнувањата

March 25, 2025
НОВА ТВНОВА ТВ
  • НАСЛОВНА
  • ВЕСТИ
  • ЗУМ
  • УДАРНО
  • ИЗБОР
  • ТЕМА
НОВА ТВНОВА ТВ

Интервју, Игор Алексов, режисер на „Лена и Владимир“: (Не)бајка за љубовта и болката филмувана со многу љубов

0
By Ана Василевска on October 26, 2023 ИНТЕРВЈУ, КУЛТУРА
СПОДЕЛИ
Facebook Twitter LinkedIn Email

Разговараше: Ана ВАСИЛЕВСКА

Долгоочекуваниот дебитантски долгометражен филм на режисерот Игор Алексов „Лена и Владимир“, снимен по сценарио на Александар Русјаков, по скопската премиера го започна својот кино живот во неколку града. Оваа своевидна реинтерпретација на бајката за убавицата и ѕверот, е филмско остварување кое создадено со малку средства, а многу труд, посветеност и љубов од страна на целата екипа- токму така,  како што и не е лесно да се раскаже анти-бајка, особено кога е плод на имагинација низ перспектива на возрасните. „Лена и Владимир“, во неполни два часа успешно го вовлекуваат гледачот во интимниот свет на болката на две човечки суштества, судбински распнати меѓу суровиот реален свет каде што царуваат„камшиците“ на злото и светот на љубовта и мир сплотен со природата. Токму овие раскажувачки нијанси, во дебито на Алексов ги гледаме како ретко искрено на големото платно во домашната кинематографија. Одличен актерски влог од страна на главните рољи на Сара Климовска и Тони Наумовски, но не помалку успешна и севкупната актерска екипа, особено онаа на глумачките бардови на македонскиот филм и улогата на прерано починатиот Луран Ахмети.

Со умешни сценографски, костимографски, продукциски решенија и нагласено авторство од директорот на фотографија Душан Кардалевски, „Лена и Владимир“ е несомнено уште еден македонски филм што носи свежина во домашната кинематографија. Можеби економичен кога станува збор за локации и обем на кастинг, но секако раскошен во раскажувачкиот и визуелен дизајн.

За тоа зошто толку долго ја очекувавме премиерата на „Лена и Владимир“ кој се снимаше во 2018 година, за процесот на работа, предизвиците да се снима во секакви временски услови, и конечниот филмски производ разговаравме со режисерот Игор Алексов.

НОВА: „Лена и Владимир“ е филм кој публиката долго го очекуваше. Судејќи според делото, чекањето се исплатува. Станува збор за еден невообичаен филм во домашната кинематографија, силно експресивен, темелно филмуван… Зошто постпродукцијата траеше толку долго, дали имавте креативни или технички дилеми?

Алесков: Постпродукцијата траеше долго од повеќе причини. Првата и најосновна причина е немањето доволно средства, заради тоа што за време на снимањето, една бура, ни го уништи главниот сет, па голем дел од парите за постпродукција беа префрлени во репарирањето на тој сет. Втората причина е креацијата на 3Д анимациите. Тие беа тешки и захтевни, а ние немавме буџет, за тоа да го работат повеќе луѓе и процесот траеше подолго време за да бидат веродостојни. На крајот најмногу помогна копродукцијата што ја добивме од Филмскиот Центар на Србија, преку продуцентската куќа Терирем, која ни помогна да можеме да вработиме повеќе луѓе на 3Д анимациите, за да може процесот да се заврши во најкраткото можно време.

НОВА: Во основа оваа (не)бајка фрла едно убаво светло и кон нереалното и кон сурово реалното. Како вие го доживеавте текстот на Александар Русјаков и кој беше предизвикот да се режира „Лена и Владимир“ ?

Алесков: Кога го прочитав прв пат сценариото, бев фасциниран. До тој момент немав прочитано поубаво и поумешно напишано сценарио од наш автор. Веднаш заклучив дека ова ќе биде мојот прв долгометражен филм, ги имаше сите поволности: малку карактери, малку локации, универзална приказна која ќе биде актуелна во секое време, критика на многу слоеви од нашето општество, зборување на теми како злоставување и траума, кои не се доволно обработени итн. Предизвикот беше огромен, бидејќи беше многу тешко да се избалансираат многу работи и да се направат многу компромиси, а сепак да се прикаже приказната колку што може побајковито и помагично.  Од креирање на маската, што за прв пат кај нас е направено нешто од таков тип (благодарение на дизајнерот на маска Горан Игњатовски и шминкерот за специјални ефекти Валентин Валов), наоѓање на бајковитата шума во сред град, затоа што немавме буџет секој ден да одвојуваме време за патување, до конструирањето на куќарката и целата цветна градина. И сето тоа требаше, и го направивме, со многу малку средства, а многу труд, посветеност и љубов од страна на целата екипа.  Многу малку е потребно во ваква приказна публиката да не ти поверува во некој сегмент и да пропадне целата работа во вода.

НОВА: Лена и Владимир, убавицата и ѕверот: приказна за тоа како нештата понекогаш не се такви какво што ни се чинат, приказна за доброто и злото, но и приказна за неправдите, трулоста, гнилежот на моќта, злоупотреба на послабиот….Колку сите овие драмски линии беше тешко или лесно да се инкомпорираат во режијата?

 Алексов: На сите овие линии се работеше со многу детална дисекција и анализа на сценариото и неговите слоеви и подслоеви, за потоа да можат да се пренесат овие работи на актерите и заедно со нив да ги искреираме карактерите најточно што може, за да може тоа да се пренесе на публиката многу чисто и без дилеми. Многу лесно можеше да се тргне во погрешна насока, но благодарение на таа детална работа, не оставивме простор нешто да се разбере на погрешен начин. За некои работи со денови мислевме и размислувавме како да бидат прикажани за да нема никакво недоразбирање.

Оскаровецот Питер Бижу по премиерата на ИФФК Браќа Манаки, со особен пиетет зборуваше за филмот и ја пофали работата на Кардалевски.
Оскаровецот Питер Бижу по премиерата на ИФФК Браќа Манаки, со особен пиетет зборуваше за филмот и ја пофали работата на Кардалевски.

НОВА: Како ја донесовте одлуката за визулениот стил на филмот?

Алексов: Откако го прочитав сценариото, веднаш почнав да размислувам и фантазирам за визуелниот стил на филмот. Знаев дека мора да направам визуелна дистинкција помеѓу надворешниот свет кој е безмилосен, суров и мрачен и светот во кој живее Владимир во кој е вечна пролет и е светол, колоритен и волшебен. Исто така надворешниот свет го замислив со камера од рака, која дополнително создава немир и неудобност, а за светот на Владимир се решив за кадри во движење и статични кадри кои ќе предизвикаат смиреност и убаво чувство. Иако на почетокот има “поекслузивни“ кадри за да се привлече вниманието на гледачот, за понатаму се решив за “најосновни“ кадри и сетапи, за да не му сметам на гледачот со мојата режија, а да го оставам да се втурне во приказната, додека ние со камерата сме само странични набљудувачи на таа приказна. За визуелниот стил имав помош од сите автори на овој филм, но најмногу од кинематограферот Душан Кардалевски, кој тотално ја разбра мојата визија и на многу пати ја надгради на повисоко ниво, што придонесе за многу помоќно визуелно дело.

НОВА: Беше ли едноставно да се најдат локациите за снимањето?

Алексов: Сите локации мораше да бидат во Скопје и во близината на Скопје, коешто за нас беше огромен предизвик. Бевме лимитирани со средства и немавме друга опција. Единствено еден снимачки ден отидовме до Маврово кај мостот Еленски скок за сцените на реката, сите други локации се во Скопје. Најголем предизвик беше локацијата за волшебниот свет на Владимир, прво го гледавме Шишевски манастир како можна опција, но излезе дека е логистички кошмар да се снима таму, после тоа гледавме локации на Скопска Црна Гора, но продуцентот ни кажа дека мора да бараме во самиот град, затоа што секојдневно ќе губиме многу време на патување до локацијата и назад. Тогаш, отворивме Google Earth и почнавме да бараме каде има поголеми површини на шума во градот и така барајќи најдовме две можни локации коишто изгледаа на прашуми, а беа во градот. Едната беше во близина на кампот Треска, а другата во паркот Сарај, која беше логистички подобра а и веднаш чим влеговме со кинематограферот Душан Кардалевски и сценографот Влатко Зафирковски, можевме да видиме кај ќе бидат поставени работите и да го замислиме просторот. Останатите локации се на Козјак, во селото горно Бањани и во Скопје.

НОВА: Работите ли на некој нов филм во моментов?   

Алексов: Да, паралелно работам на повеќе проекти во различна фаза на развој. Веќе сум во последна фаза на развој за мојот втор долгометражен филм “Тајната на голиот рид“, кој ќе биде еден возбудлив трилер, сместен во мал град. Снимањето треба да започне следната година во октомври. Истовремено работам и на “Стара школа“ кој ќе биде драма и акција и засега е во фаза на развој на сценариото, но набргу се надевам дека ќе го затвориме сценариото и ќе прејдеме во следната фаза, барање на финансии.

 

Екипата филмот „Лена и Владимир“ го посвети филмот на нивниот колега ЛУРАН АХМЕТИ

Режисер: ИГОР АЛЕКСОВ

Сценарист: АЛЕКСАНДАР РУСЈАКОВ

Продуцент: ДЕЈАН ИЛИЕВ. ИЛИЈА ЦИРИВИРИ

Улоги: САРА КЛИМОСКА (Лена) , ТОНИ НАУМОВСКИ (Владимир)  ДЕНИЗ АБДУЛА, ЛУРАН АХМЕТИ, ПЕТАР МИРЧЕВСКИ, ПЕТАР АРСОВСКИ, БЛАГОЈА ЧОРЕВСКИ, КИРИЛ КОРУНОВСКИ. 

Директор на фотографија: ДУШАН КАРДАЛЕВСКИ

Продукциски дизајнер: ВЛАТКО ЗАФИРКОВСКИ

Монтажер: МАРТИН ИВАНОВ

Музика: ДАРКО СПАСОВСКИ, ГОРАН КЕРКЕЗ

Костимограф: РАДЕ ВАСИЛЕВ

Дизајн на шминка:  ГОРАН ИГЊАТОВСКИ

Кастинг: КАТЕРИНА ГРУБАЧ

Ко-продуценти: ИВАН ЈОВИЧ,  ИГОР АЛЕКСОВ

Извршен продуцент (Србија):  МОЊА ЈОВИЧ

Филмот е финансиски поддржан од Агенцијата за филм на РСМ

 

 

 

„Лена и Владимир“ Агенција за филм на РСМ македонски филм
Share. Facebook Twitter LinkedIn Email
ТИКЕР

ИПСОС: Популарноста на Макрон на најниско ниво откако е на власт

September 15, 2025

Рајт: Нуклеарната програма на Иран треба целосно да биде прекината

September 15, 2025

Руска служба за надворешно разузнавање тврди: ЕУ подготвува „Мајдан“ во Србија

September 15, 2025

Контролирана експлозија уништи експлозив ставен пред хотел во Драч, Албанија

September 15, 2025

„Старлинк“ објави прекин на услугата на веб-страницата, илјадници корисници се погодени

September 15, 2025
ФОКУС

Шест месеци од трагедијата во Кочани – утре протест во Скопје

ВЕСТИ September 15, 2025

На плоштадот во Скопје, утре симболично во 20:16 часот, ќе се одржи тивок собир за…

ЈО: По пожарот во Трубарево радијација не е измерена, контаминацијата е хемиска

September 14, 2025

Трамп до НАТО: Не ми го трошете времето – ќе воведам големи санкции за Русија кога сите ќе престанете да купувате нафта од неа

September 13, 2025

Брисел: Албанија се поблиску до ЕУ – отвора уште еден кластер во преговорите

September 13, 2025
CIVICA
ТИКЕР

ИПСОС: Популарноста на Макрон на најниско ниво откако е на власт

September 15, 2025

Рајт: Нуклеарната програма на Иран треба целосно да биде прекината

September 15, 2025

Руска служба за надворешно разузнавање тврди: ЕУ подготвува „Мајдан“ во Србија

September 15, 2025

Контролирана експлозија уништи експлозив ставен пред хотел во Драч, Албанија

September 15, 2025

„Старлинк“ објави прекин на услугата на веб-страницата, илјадници корисници се погодени

September 15, 2025
Facebook
  • Редакција
  • Маркетинг
  • Политика на приватност
© 2025 НОВА ТВ

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.