Close Menu
НОВА ТВНОВА ТВ
  • НАСЛОВНА
  • ВЕСТИ
  • ЗУМ
  • УДАРНО
  • ИЗБОР
  • ТЕМА
What's Hot

Интервју со Павле Гацов: Малите економии имаат мал број алтернативи за справување со американскиот економски протекционизам

April 7, 2025

Интервју со Мирче Јовановски: Последиците од царините на САД – губење работни места и странски инвестиции и намален извоз

April 3, 2025

Интервју со пратеничката на СДСМ Славјанка Петровска: Ни треба повеќе храброст но не во ветувањата туку во исполнувањата

March 25, 2025
НОВА ТВНОВА ТВ
  • НАСЛОВНА
  • ВЕСТИ
  • ЗУМ
  • УДАРНО
  • ИЗБОР
  • ТЕМА
НОВА ТВНОВА ТВ

Како наставниците гледаат на потребата од реформирање на основното образование?

0
By Нова ТВ on December 23, 2020 ПОЛИТИКА
СПОДЕЛИ
Facebook Twitter LinkedIn Email

Во истражувањето спроведено од МОН и БРО, во текот на ноември 2020 година, 4168 наставници од основното образование (2168 предметни и 2000 одделенски наставници) одговорија на електронскиот прашалник за да го изразат своето мислење за потребата од реформирање на образованието.

Резулатите покажаа дека 82% од наставниците кои учествуваа во истражувањето се согласни околу тоа дека основното образование во нашата земја не е доволно добро и дека е неопходно да се реформира за да се подобри. При тоа, како најголеми слабости на сегашното образование се издвоени: неприлагоденоста на учебниците на потребите на учениците и/или на барањата на наставните програми (67%), барањето да се учат небитни работи кои не им се доволно корисни на учениците (61%) и запоставеноста на воспитната компонента (47%).

Значително помал дел од наставниците сметаат дека меѓу најприсутните слабости се: недоволната стимулација на учениците за критичко размислување (30%) и отсуството на иновативни методи во наставата (14%).

Најголем број од учесниците (75%) сметаат дека учебниците и наставните материјали се најприоритетна сфера на реформирање. За 72% од наставниците најбитна промена што треба да се преземе во оваа сфера за да се подобри образованието е подготвката на нови учебници по повеќето предмети, а за 48% тоа е овозможувањето поголема слобода да користат и други наставни материјали заедно со учебниците.

Реформирањето на наставните програми се смета за приоритет од страна на повеќето учесници во истражувањето (64%). Во оваа сфера, како најбитни промени кои би довеле до подобрување на образованието се наведуваат: усогласување на содржините и целите со потребите/интересите на учениците (57%) и намалување на обемот на наставните теми/содржини опфатени со програмите од повеќето предмети (52%). Околу една третина од учесниците посочуваат на обуката на наставниците (37%) и/или на наставниот план (36%) како најприоритетни сфери за реформирање.

При тоа, за најбитни промени во наставниот план кои водат кон подобрување на образованието се сметаат: Намалувањето на бројот на постоечките предмети преку обединување на сродните предмети и/или вклучување на содржините од некои предмети во други (64%) и промената во бројот на предвидените часови за голем дел од предметите (53%).

Најбитните посочени промени за подобрување во сферата на обуките на наставниците се однесуват на континуирана институционална поддршка на наставниците при спроведување на промените (52%) и на продолжување на траењето на обуките кои истовремено треба да бидат практични и ориентирани кон стекнување вештини (44%). Иако оценувањето и поучувањето, во споредба со другите сфери, се сметаат за помалку приоритетни за реформирање (посочени само од 20%, односно од 13% од учесниците како најприоритетни), сепак, наставниците укажуваат на начини како тие може да се подобрат. При тоа, најголем број од наставниците се согласни околу тоа дека оценувањето би било поквалитетно и пообјективно доколку при формирање на оценката се користат повеќе различни техники, како тестови, усни испрашувања, проекти, изведбени активности и сл. (62%) и/или доколку се постават јасни критериуми за формирање на оценките (35%).

Истовремено, наставниците се скоро подеднакво распоредени околу различните можности за подобрување на поучувањето во функција на подобрување на образованието во целина: Учениците да имаат помалку предавања, а повеќе да работат на истражувања и проекти (43%), наставниците да користат повеќе интерактивни методи кои обезбедуват сите ученици да бидат активни за време на часовите (41%) и/или на наставниците да им се даде поголема слобода да користат повеќе разновидни наставни методи (37%) и/или 9 наставни материјали (видео/аудио материјали, дигитални содржини, креирани сценарија и сл.) кои самите ги избираат или креираат (33%).

Share. Facebook Twitter LinkedIn Email
ТИКЕР

Делови од Бугарија погодени од поплави, прогласена вонредна состојба во повеќе региони, 80 населени места без струја

October 4, 2025

Белградски медиуми: Македонец е најверојатно загинатиот во експлозија во стан во Белград додека подготвувал експлозивна направа за ликвидација на дилер на дрога

October 3, 2025

Во Тирана открена најголемата мрежа за проституција во Албанија

October 3, 2025

Пропалестинските протести во Швајцарија – солзавец, водени топови, повредени

October 3, 2025

Алексиќ: Ангажирањето на Арсовска Томовска е симбол за коруптивноста на проектот „Експо 2027“

October 3, 2025
ФОКУС

Хамас се согласи да ги ослободи сите израелски заложници согласно планот на Трамп

ВЕСТИ October 4, 2025

Палестинското радикално движење Хамас синоќа соопшти дека ќе ги ослободи и предаде сите израелски заложници…

Откако Хамас се согласи да ослободи заложнициТрамп го повика Израел веднаш да запре со бомбардирањето на Газа

October 4, 2025

Трамп му се закани на Хамас: Имате рок до недела во 18 часот или пеколот ќе се урне врз вас и ослободетеги заложниците веднаш!

October 3, 2025

Четири групи во Европарламентот ќе поддржат недоверба против Фон дер Лајен

October 3, 2025
ТИКЕР

Делови од Бугарија погодени од поплави, прогласена вонредна состојба во повеќе региони, 80 населени места без струја

October 4, 2025

Белградски медиуми: Македонец е најверојатно загинатиот во експлозија во стан во Белград додека подготвувал експлозивна направа за ликвидација на дилер на дрога

October 3, 2025

Во Тирана открена најголемата мрежа за проституција во Албанија

October 3, 2025

Пропалестинските протести во Швајцарија – солзавец, водени топови, повредени

October 3, 2025

Алексиќ: Ангажирањето на Арсовска Томовска е симбол за коруптивноста на проектот „Експо 2027“

October 3, 2025
CIVICA
Facebook
  • Редакција
  • Маркетинг
  • Политика на приватност
© 2025 НОВА ТВ

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.