Потврдата на властите од минатиот месец дека наслушувањата во јужниот дел на Индискиот Океан немаат никаква врска со Малезија ерлајнс летот 370, стана катастрофален удар за сите оние кои се вклучени во истрагата, семејствата на патниците кои исчезнаа со авионот и безброј луѓе од целиот свет кои останаа заинтригирани од мистеријата околу исчезнување на авионот, објавува Си-Ен-Ен.
Иако беше опишано дека „најмногу ветува олово”, тоа во потрага се покажа како неуспешно.
Истрагата за несреќниот лет е веќе најскапа во историјата на авијацијата. Малезија досега има потрошено 8.600.000 долари, Австралија се очекува да ја надмине сумата од 84 милиони долари, а други земји кои се вклучени во потрагата, наводно издвојуваат бројни суми.
Во меѓувреме, некои од семејствата на исчезнатите патници се подготвени да издвојат сума и до 5.000.000 долари, како охрабрување доколку некој има информации за тоа каде се наоѓа авионот да ги сподели со нив.
До денеска се изминати 102 дена откако Боинг 777 исчезна. На фрустрација и разочарување на многумина, нема материјални докази дека авионот е пронајден.
Уште колку долго властите ќе продолжат да работат за решавање на оваа скапа мистерија и кои се нивните причини за тоа? Си-Ен-Ен зборува со воздухопловни стручњаци за нивните ставови.
Mary Schiavo, поранешен генерален инспектор за американското Министерство за транспорт, вели дека има огромна потреба да се најде авионот, поготово доколку се работи за механички дефект, а не за валкана игра.
„Колку повеќе време поминува, толку повеќе се чини дека не е тероризам, киднапирање, саботажа, (или) самоубиство, се чини дека нешто друго се случило – нешто механички, некој вид на катастрофален неуспех, експлозија, нешто што ги прави изнемоштени лицата на Одборот, а тие навистина треба да ја решат оваа мистерија, бидејќи додека не го решиме ова, ние не можеме да ја докажеме безбедноста во воздухот “, вели Schiavo.
Некои работи веќе почнаа да се подобруваат. Малезија ерлајнс ги промени прописите на патување. Меѓународните воздухопловни тела како што се Меѓународната асоцијација за воздушен транспорт (ИАТА) ја повикаа авионската индустрија да го промени и системот за следење на авионите.
Но, дали ова ќе ја убеди индустријата да спроведе мерки за безбедност пред да се случи несреќа сѐ уште останува предизвик, додава Schiavo.
„Во САД и во многу други земји, ние се регулираме со броење тела. Ние не правиме ништо законски се додека некој не умрел. Навистина е страшно и неприфатливо, но тоа е начинот на кој нашите прописи работат”, вели таа.
Одржување на политичка волја за спроведување на промени е дел од проблемот, вели David Soucie, поранешен инспектор за безбедност на Федералната администрација за авијација во САД и автор на „Зошто авионите се уриваат”. Наодите може да дојдат и неколку години по несреќата, а за тоа време чувството за итност стивнува.
„Знаејќи што се случило и знаејќи го она што може да се направи за да се подобри истрагата за несреќата, а тоа е исклучително важно, често властите на цивилното воздухопловство прават посебна препорака и тоа паѓа на „глуви уши“, бидејќи нашата меморија е кратка,” вели Soucie.
Во случај на Ер Франс лет 447, кој со 228 патници се урна на патот кон Париз во јуни 2009, црните кутии на авионот не беа пронајдени до мај 2011 година. Француските власти направија серија на препораки, вклучувајќи ја и онаа на црните кутии.
Времетраењето треба да се зголеми од 30 на 90 дена, но за тоа време мотивација за да се направи нешто се намалува, вели Soucie. Од тогаш, некои превозници доброволно имплементираа дел од прилагодувањата, но тие не станаа задолжителни во оваа индустрија. Сепак, по несреќата се направија промени во обука на пилоти и со сензорот во клучна пилотската кабина.
„Јас сум загрижен за оваа несреќа, бидејќи колку подолго ние не преземеме нешто да ги најдеме, толку помалку страсни луѓе ќе направат нешто околу истрагата“ вели Soucie.
David Gallo, океанограф и директор на специјални проекти на Океанографик Институтот, беше вклучен во потрагата по Ер Франс лет 447. Тој вели дека од клучно значење е да се најде потонатиот брод, за да се спречи слична несреќа повторно, и дека износот на парите издвоени за пребарување е тривијален во овој контекст.
Авион на малезиската компанија „Малезија ерлајнс“ исчезна на 8. март со 227 патници и 12 членови.