Зошто уметниците и културните работници во Македонија не се сфатени како важни актери во процесот на „поврзување“ на македонските граѓани со европските вредности?
Културата во контекст на европеизацијата е една од најмалку застапените теми во медиумите во Македонија – само еден текст бил објавен во октомври 2012 година од вкупно 9 медиуми во земјата опфатени со истражувањето за медиумското известување за Европа и европеизацијата, кое го објавува Дојче веле.
„Резултатите се поразителни! Европа подобро ќе ја разберете не само од политички и економски аспект, туку особено од културен аспект“, вели во разговор за ДВ, доц. д-р Дејан Донев, раководител на истражувањето спроведено во земјата.
Медиумите во земјата активно известуваат за европеизацијата – во просек секој медиум дневно објавува по 2 до 3 текста, прилози – е клучниот резултат на истражувањето со кое биле опфатени 48 медиуми од Босна и Херцеговина, Црна Гора, Србија и Македонија, во рамките на Регионалната програма за поддршка од областа на општествените истражувања во Западен Балкан, водено од Универзитетот во Фрајбург, Германија.
„Македонските медиуми во последните години се обидуваат да ја надминат длабоката професионална и етичка криза. Оваа состојба негативно се рефлектираше и на улогата што ја имаат во известувањето за Европа, промовирањето на нејзините вредности, општествената, политичката, социјалната, културната реалност…“, се вели во анализата.