Минатата година Енди Ворхол Фондација за визуелна уметност, која беше формирана во согласност со условите на волјата Ворхол по неговата смрт во 1987 година, објави дека ќе ја продаде целата останата колекција од околу 20.000 дела. Фондацијата е финансирана од продажбата од наследството на уметноста Ворхол, која има речиси 100.000 дела: од профитот е создаден Енди Ворхол Музејот и обезбедува грантови за уметници.
Меѓутоа, во една моќна истражувачка статија за New York Review of Books, уметничкиот критичар Ричард Дормент сугерира врски помеѓу планираните за продадавање, затворање на автентикацијата на Ворхол одборот и серија на правни спорови за тоа кои се “вистинските” Ворхол дела.
Постои отров во срцето на наследството Ворхол. Тоа е ова: повеќето од неговите дела од околу 1970 година наваму беа направени во студија кои никогаш не ги посетил. Тој едноставно испраќал шаблони за слики и отпечатоци за да бидат направени и потпишувал завршени дела, кога тие биле испратени до него.
Тоа е зошто автентикација неговата уметност е тешка. Тоа беше лесно за оние студија за да се произведат на страна дела. Некои од овие копии имаат очигледно лажни потписи. Други се двосмислени – па оттука и тужби од колекционери
Цените на Ворхол денес се феноменални. Но, колку се автентични оние “ремек-дела” што се продаваат за милиони? Дали има дури и такво нешто како вистински Енди Ворхол?
Она што го гледате е она што го добивате, изјавуваше Ворхол. Се шегуваше, како и обично.
Извор: Гардијан