НОВА ТВНОВА ТВ
  • НАСЛОВНА
  • ВЕСТИ
  • ЗУМ
  • УДАРНО
  • ИЗБОР
  • ТЕМА
What's Hot

Интервју со Павле Гацов: Малите економии имаат мал број алтернативи за справување со американскиот економски протекционизам

April 7, 2025

Интервју со Мирче Јовановски: Последиците од царините на САД – губење работни места и странски инвестиции и намален извоз

April 3, 2025

Интервју со пратеничката на СДСМ Славјанка Петровска: Ни треба повеќе храброст но не во ветувањата туку во исполнувањата

March 25, 2025

Subscribe to Updates

Get the latest creative news from FooBar about art, design and business.

НОВА ТВНОВА ТВ
  • НАСЛОВНА
  • ВЕСТИ
  • ЗУМ
  • УДАРНО
  • ИЗБОР
  • ТЕМА
НОВА ТВНОВА ТВ

(ВИДЕО) Салдања: За да се победат дезинформациите, потребна е едуцирана публика која не е цинична, туку скептична

0
By Marija Todorovska on April 23, 2024 ИЗБОР
СПОДЕЛИ
Facebook Twitter LinkedIn Email

Постои поплава од дезинформации, а начинот на кој може да се поразат е да се едуцира публиката и да се направи да не биде цинична, туку скептична, вели Дејв Салдања, американски новинар и продуцент, добитник на Еми награди за новинарство.

Во интервју за Институтот за медиуми и аналитика ИМА, Салдања, кој работел во познати американски и меѓународни медиуми повеќе од 30 години и е експерт за справување со дезинформации, зборува за некои од начините за поефикасна борба против дезинформациите.

„Знаете, сите наидуваме на тоа, на Фејсбук, на Инстаграм, кога разговаравме со нашите семејства и, знаете, дека сите го имаат оној вујко кој верува во се што ќе прочита на интернет. Мојата лична стратегија со тоа е да прашам: Зошто веруваш во тоа? Дали има смисла? Кој е изворот за тоа? Од каде доаѓа? Ако верувате во приказна што постои на една веб-страница, зошто останатите медиуми ја игнорираат, нели? Барем би се огласиле за да кажат дека е лажно, нели?“, вели Салдања.

Тој посочува дека постои одреден дел од нашите општества кој верува дека постои голем заговор.

„Можам да ви кажам, бидејќи сум работел во редакции насекаде низ САД, големи редакции, мали редакции, национални редакции, меѓународни редакции – нема заговор. Новинарите стриктно се обидуваат да ви раскажат сторија. Секако, постојат начини на кои вестите се искривуваат, врз основа на многу различни интереси. Но, крајниот заклучок е дека тие се обидуваат да ви ја кажат вистината. Сега, ако вашата ‘медиумска диета’ ви кажува нешто што нема да го најдете никаде на друго место, тоа е причина да бидете скептични, но не е причина да верувате дека ја знаете вистината”, смета Салдања.

Според него, дезинформаторите се потпираат на фактот дека живееме во комплициран, збунувачки свет, а луѓето бараат едноставни одговори.

„Тие бараат работи што ги објаснуваат работите што ги збунуваат, во наједноставни форми. Кратките пораки, таканаречени „налепници на браникот (bumper stickers)“, се многу популарна форма на комуникација, но тие не се добар начин да се разбере политиката. И, тие едноставни објаснувања што ги наоѓате во дезинформациите, знаете, „тие сакаат да ве фатат“, “вие ја знаете вистината“, „вие сте еден од паметните што разбираат“ – тоа се уверувања што ги користат дезинформаторите за да ја направат својата порака поефикасна“, посочува Салдања.

Тој вели дека е тешко е да се допре до луѓе кои сметаат дека „знаат“, затоа што тие се држат цврсто до нивните политички или општествени сојузништва, што ги прави да се чувствуваат како важен инсајдер.

„Тешко е да се допре до нив. Но, на крајот на краиштата, луѓето кои се некако на средина, оние кои ги слушаат вестите со половина уво – тоа се луѓето на кои сè уште може да се влијае. И, тоа се луѓето кои треба да ги потсетиме да бидат скептични, нели? Не е точно сè што читате на Интернет, не е веродостојно сè што постојано се кажува, едноставно затоа што се повторува“, укажува Салдања.

Салдања порачува дека мораме да ја едуцираме публиката, почнувајќи од децата.

„Моето дете има два iPad и еден iPhone, а само што наполни 9 години. Така, тој веќе поминува многу време на интернет. И морам, како родител, моја работа е да му помогнам на некој начин да навигира низ сето тоа. И, тоа е нешто што како општество треба да го направиме, од горе надолу, не само децата и возрасните. Треба да научиме да читаме критички, да гледаме критички. И мислам дека тоа е дури и пред да влезете во светот на дип-фејковите, со кои сега навистина не можете да им верувате ни на вашите очи. Како ќе се бориме со тоа, немам идеја, но дефинитивно е важна задача, која како општество треба да ја адресираме. Мора да изградиме критичко размислување, здрав скептицизам, но да не дозволиме тоа да се претвори во цинизам, каде што луѓето креваат раце и велат: сите лажат, никому не можам да верувам, ќе се исклучам комплетно. Треба да имаме интелигентно ангажирано општество за да функционираат нашите демократии“, истакна Салдања во интевјуто за ИМА.

Петрит Сарачини / СМК.мк

дезинформации
Share. Facebook Twitter LinkedIn Email
ТИКЕР

Чудо што го изненади светот – жена на 76 години за првпат стана мајка

August 4, 2025

Гром удри во фудбалери – 11 играчи повредени

August 3, 2025

Постапките на Трамп убиваат, а љубовта спасува животи“, кажаа на Парадата на гордоста во Амстердам

August 3, 2025

Потврдена е првостепената пресуда против претседателот на Република Српска

August 1, 2025

Германија ќе испорача два системи „Патриот“ на Украина како дел од договорот со САД

August 1, 2025
ФОКУС

Кијив: Повеќе од 400 напади, гранатирање на 10 населени места во Запорожје – тројца убиени

ВЕСТИ August 4, 2025

Во најновите руски напади извршени 405 напади врз 10 населени места во Запорожјето, а три…

Нови пожари над Богомила, кај Ваксинце, Дречевица и Грешница

August 4, 2025

Милановиќ ѝ забрани на хрватската армија да соработува со Израел

August 3, 2025

Честитки од државниот за Илинден

August 2, 2025

Претплати се на е-билтенот на НоваТВ

Добиј ги последните вести на твојата е-адреса.

CIVICA
Facebook
  • Редакција
  • Маркетинг
  • Политика на приватност
© 2025 НОВА ТВ

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.