НОВА ТВНОВА ТВ
  • НАСЛОВНА
  • ВЕСТИ
  • ЗУМ
  • УДАРНО
  • ИЗБОР
  • ТЕМА
What's Hot

Интервју со Павле Гацов: Малите економии имаат мал број алтернативи за справување со американскиот економски протекционизам

April 7, 2025

Интервју со Мирче Јовановски: Последиците од царините на САД – губење работни места и странски инвестиции и намален извоз

April 3, 2025

Интервју со пратеничката на СДСМ Славјанка Петровска: Ни треба повеќе храброст но не во ветувањата туку во исполнувањата

March 25, 2025

Subscribe to Updates

Get the latest creative news from FooBar about art, design and business.

НОВА ТВНОВА ТВ
  • НАСЛОВНА
  • ВЕСТИ
  • ЗУМ
  • УДАРНО
  • ИЗБОР
  • ТЕМА
НОВА ТВНОВА ТВ

Добро утро, Македонијо, првите 100 дена на реалност или фантазија?

0
By Zoran Ivanov on May 15, 2024 ИЗБОР
СПОДЕЛИ
Facebook Twitter LinkedIn Email

Абил Бауш

Пред владата на Република Северна Македонија, предводена од премиерот Христијан Мицкоски и ВМРО-ДПМНЕ, стои огромен предизвик да ги реализира своите ветувања за економски реформи и подобрување на животниот стандард на граѓаните. Првите 100 дена ќе бидат критични за поставување на темелите на политики кои треба да овозможат долгорочна стабилност и просперитет

Со стапувањето на власт на новата влада во Република Северна Македонија под водство на новиот премиер Христијан Мицкоски и ВМРО-ДПМНЕ, се очекува да преземаат обврски чија реализација ќе биде критична за дефинирање на економската иднина на земјата. Првите 100 дена од нејзиното управување се сметаат за индикативен период за процена на сериозноста и капацитетот на владата да спроведе суштински реформи.
Ајде да ги разгледаме стратегиските области на интервенција кои владата планира да ги адресира, вклучително економска стимулација преку даночни политики, ефективност на јавните расходи, борба против корупцијата, развој на инфраструктурата и поддршка на работната сила. Целта на анализата е да утврди дали планираните мерки ќе бидат доволни за засилување на економската стабилност и да поттикнат одржлив раст, имајќи го предвид и историскиот контекст на економските политики во регионот.
Прво, владата на Република Северна Македонија под водство на ВМРО-ДПМНЕ може да разгледа стратегија за економски развој која балансира меѓу намалување на даночните стапки за мали и средни претпријатија (МСП) и рационализација на јавните трошења. Доколку се имплементира ветувањето за намалување на даночните стапки, тоа може да стимулира економска активност преку поддршка на домашните претпријатија и привлекување на странски инвестиции. Потенцијалното намалување на даноците би овозможило на МСП да реинвестираат повеќе средства во својот развој и ширење, што дополнително би го зголемило вработувањето и општиот економски раст.
Второ, новата влада на Република Северна Македонија треба да спроведе обемни реформи за зголемување на транспарентноста и зајакнување на борбата против корупцијата, со цел создавање на здрава економска средина која ќе ги поттикнува довербата и инвестициите. Клучни активности вклучуваат унапредување на законодавството за јавни набавки со воведување на строги критериуми и транспарентни процеси, засилување на капацитетите на антикорупциските агенции и формирање на специјализирани судски единици, имплементација на системи за електронска управа за намалување на човечките интеракции кои се потенцијален извор на корупција, воведување на обуки за етичко однесување за јавните службеници, и развој на независни механизми за надзор кои овозможуваат активна улога на граѓаните и медиумите во следењето на владините активности. Овие мерки би придонеле кон постабилна, предвидлива и транспарентна бизнис средина, зголемувајќи ги домашните и странските инвестиции и подобрувајќи ги општествените и економските услови во земјата.
Трето, инвестирањето во инфраструктурни проекти е од суштинско значење за новата влада на Република Северна Македонија со цел подобрување на транспортната и логистичката мрежа. Ова ќе овозможи подобар пристап до клучни домашни и меѓународни пазари, што е круцијално за олеснување на внатрешниот и меѓународен трговски проток.
Стратегиските инвестиции во автопатишта и железници би требало да бидат приоритет, со цел да се обезбедат брзи и ефикасни транспортни врски кои ќе ја зголемат конкурентноста на земјата. Исто така, особено важно е засилување на инвестициите во дигитална инфраструктура. Развојот на широкопојасен интернет и други дигитални технологии ќе ги поддржи процесите на дигитализација и модернизација на економијата, овозможувајќи подобро поврзување и повисока продуктивност во сите сектори. Воедно, зголемената фокусираност на смарт-технологии и интегрирање на автоматизација во производствените и услужните процеси може значително да ја зголеми ефикасноста и да намали оперативните трошоци, што ќе придонесе кон поодржлив и конкурентен економски развој.
Четврто, есенцијално е за новата влада на Република Северна Македонија да преземе активни мерки за зголемување на конкурентноста на работната сила, со цел да се адаптира кон брзите промени во глобалните пазари на трудот. Владата би можела да размисли за развивање и промовирање на програми за преквалификација и доквалификација, кои би им овозможиле на работниците да ги стекнат потребните вештини за новите индустрии и технологии. Ова би придонело за поголема флексибилност и мобилност на работната сила, што е особено важно во време кога технолошкиот напредок брзо ги менува профилите на бараните работни места.
На крај, еден од најбитните критични приоритети за новата влада на Република Северна Македонија треба да биде стабилизацијата и рационализацијата на јавните финансии, што е основа за одржување на економската стабилност и поддршка на одржливиот развој. Ова вклучува воведување на строги контроли на јавните расходи и поефикасно управување со државниот долг. Владата би требало активно да работи на идентификација и елиминација на неефикасностите во јавните трошења, да се залага за оптимизација на буџетските средства преку преориентација кон инвестиции кои носат висока стапка на враќање, и да се фокусира на витални сектори како што се образованието, здравството и инфраструктурата. Истовремено, реформите во управувањето со државниот долг се клучни за осигурување на долгорочна финансиска одржливост. Ова подразбира рефинансирање на постојните долгови под поволни услови, подобрување на условите за заеми и промовирање на одговорно задолжување. Покрај тоа, Владата треба да заземе пристап кон зголемување на приходите без значително зголемување на даночното оптоварување, на пример, преку подобрување на даночната наплата и борбата против сивата економија. Зајакнувањето на механизмите за фискална транспарентност и отчетност, исто така, ќе придонесе кон градење на доверба меѓу граѓаните и меѓународните финансиски институции, што е важно за привлекување на домашни и странски инвестиции. Преку овие стратегии, Владата може да постави цврста основа за долгорочна финансиска стабилност која ќе овозможи здрав економски раст и подобрување на животниот стандард на граѓаните.
Пред владата на Република Северна Македонија, предводена од премиерот Христијан Мицкоски и ВМРО-ДПМНЕ, стои огромен предизвик да ги реализира своите ветувања за економски реформи и подобрување на животниот стандард на граѓаните. Првите 100 дена ќе бидат критични за поставување на темелите на политики кои треба да овозможат долгорочна стабилност и просперитет. Сепак, успехот на овие иницијативи значително ќе зависи од способноста на владата да имплементира ефективни мерки во борбата против корупцијата, да осигури транспарентност во своето работење, да зајакне економската инфраструктура и да се засили конкурентноста на работната сила.
Историјата покажала дека добрите намери често се соочуваат со тешкотии во изведбата. Само времето ќе покаже дали оваа Влада ќе успее да го промени тој наратив и да обезбеди трајни позитивни промени за сите граѓани. Линк

 

Share. Facebook Twitter LinkedIn Email
ТИКЕР

Водата во Пехчево не е безбедна за пиење

August 13, 2025

Експлозија во фабрика за експлозиви во Бразил уби деветмина и повреди седум лица

August 13, 2025

Топлотен бран во Франција, срушени рекордните температури

August 12, 2025

Мал авион на аеродромот во Монтана се урнал на пистата и удрил во повеќе паркирани авиони

August 12, 2025

Пожарите во Шпанија стигнаа до Лас Медулас, место на светското наследство на УНЕСКО

August 11, 2025
ФОКУС

Зеленски: Одлуки поврзани со Украина не можат да се донесат на средбата меѓу Трамп и Путин

ВЕСТИ August 12, 2025

Преговорите меѓу претседателот на САД, Доналд Трамп, и рускиот претседател, Владимир Путин, можат да бидат…

Сирски: Украинската армија постигнува успех во Суми – ослободува украинска територија

August 12, 2025

Трамп: Очекувам да имам средба со Путин која мислам дека ќе биде добра но можеби и лоша – ќе биде за запознавање

August 11, 2025

Шефот на НАТО Марк Рутена: Преговорите за територијална отстапка меѓу Русија и Украина се неизбежни

August 11, 2025

Претплати се на е-билтенот на НоваТВ

Добиј ги последните вести на твојата е-адреса.

CIVICA
Facebook
  • Редакција
  • Маркетинг
  • Политика на приватност
© 2025 НОВА ТВ

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.