НОВА ТВНОВА ТВ
  • НАСЛОВНА
  • ВЕСТИ
  • ЗУМ
  • УДАРНО
  • ИЗБОР
  • ТЕМА
What's Hot

Интервју со Павле Гацов: Малите економии имаат мал број алтернативи за справување со американскиот економски протекционизам

April 7, 2025

Интервју со Мирче Јовановски: Последиците од царините на САД – губење работни места и странски инвестиции и намален извоз

April 3, 2025

Интервју со пратеничката на СДСМ Славјанка Петровска: Ни треба повеќе храброст но не во ветувањата туку во исполнувањата

March 25, 2025

Subscribe to Updates

Get the latest creative news from FooBar about art, design and business.

НОВА ТВНОВА ТВ
  • НАСЛОВНА
  • ВЕСТИ
  • ЗУМ
  • УДАРНО
  • ИЗБОР
  • ТЕМА
НОВА ТВНОВА ТВ

Силен театар за хаосот на времето

0
By Нова ТВ on November 3, 2015 КОЛУМНА
СПОДЕЛИ
Facebook Twitter LinkedIn Email

“ДУХОТ КОЈ ОДИ” НА ДЕЈАН ДУКОВСКИ И АЛЕКСАНДАР ПОПОВСКИ, НАЈДОБРА ПРЕТСТАВА НА “СКУПИ ФЕСТИВАЛ” – СКОПЈЕ

Пишува: Лилјана Мазова

Интернационалниот театарски СКУПИ ФЕСТИВАЛ (27 октомври – 1 ноември 2015, во Младинскиот културен центар – Скопје, уметнички директор Сенко Велинов), со исклучиво меѓународна програма од осум претстави, убаво и дојде на скопската публика во време кога скопските театри уште земаат здив за есенскиот дел од сезоната.

Најголемо внимание предизвика најновата претставата на докажаниот тандем Дејан Дуковски – Александар Поповски и нивниот “Дух кој оди”, во продукција на Српското народно позориште во Нови Сад и копродукција со Центарот за развој на визуелна култура. Премиерата во Нови Сад беше во средината на септември годинава. Оваа претстава освен што одлично помина пред публиката во Скопје, и од страна на фестивалското жири на СКУПИ ФЕСТИВАЛ е наградена со единствената награда – Гранд-при.

Збор е за сосема нова претстава, всушност праизведба на драмата на Дејан Дуковски “Духот кој оди” (Патот на Прометеј) во режија на Александар Поповски. Двајцата, заедно, создале силен театар кој говори за хаосот на времево, за поединецот за кој нема одговор (и нема да има!) дали е убиец, бунтовник, лузер.

Дуковски сигурно/суверено владее се времето на балканското буре барут, со тоа што сега ја поставува темата на многу пошироко ниво. Создал отворен, сигурен текст кој на духовит начин говори за суштинските нешта на нашево време. Режијата на Александар Поповски е суверено силна, фарсична, со духовити решенија за сериозни настани и состојби на духот во разнебитеново време во кое профитот создава незадоволни луѓе кои решението го бараат во оружјето, во куршумот од пиштолот. Со идеја дека само така ќе стигнат да ја исправат неправдата, само така се доаѓа до слободата и до вистината.

Поповски ја осмислува/остварува претставата низ играта на актерите, максимално искористената сценографија од дванаесет, односно четири по при правоаголни кутии кои ги разместуваат актерите и ги користат за разни намери/цели, низ музиката. Најмногу е посветен на играта на актерот. Со/во секој од нив максимално го поттикнал/извлекол ликот што го игра. Како секој да е најважниот и од него зависи целината.

Целината е театар каков што сакаме денес: актуелен, жив, со вистини на кои им се смееме, ги препознаваме, не повредуваат. Вистината за тажното и болното е поставена како превртен чорап: на духовит начин се прикажани/одиграни моралните дилеми и тука и било каде денес во светот.

Генерално во центарот на приказната е Александар или Мара, или Робеспјер од Бихнеровата драма “Смртта на Дантон”, или патот на Прометеј кон потрагата по светлината, слободата. Или е Шекспировиот Хамлет – да се биде или не. Овој Александар, овој Мара, кој пука во кого мисли дека во тој миг го заслужува тоа, повикува и на “крв да прска на сите страни”, води своја битка и констатира дека “кога нема систем јас сум систем”, во време “кога е на дело квази феудален систем” а ништавило е новиот светски поредок во кој сите во него сме овци од “крвавата фарса” за волкот и овците низ иронијата на познатата песничка “… кој се плаши од волкот лош … јас не се плашам…”, и она најсуровото: дека кој ќе спроведе револуција сам си го ископал до половина гробот.

Вистини, духовити реплики, одлична комбинација на некогашни и сегашни музички хитови, актери кои говорат, пеат, танцуваат.

Мара, кој пука кога и каде стигне, што во секоја сцена со нова страст го игра Ненад Пеќинар, е притиснат од неправдите што една по друга му се правеле и тргнал во борба/потрага по своите права. Знае ли дека тое е ирационална битка во која, откако изгубил сè (вклучително и семејната куќа), таа негова борба е пресметка со/против системот Оттука и прашањето за моќта на оружјето како начин на убедување.

Нема систем, има само прашања: кој е Мара: негативец или обичниот човек што насекаде го среќаваме огорчен на неправдите што му ги прават другите и чиј ум и разум се опструирани. Тој е решен да води своја борба, своја револуција, да пука, да убива и, на крајот, буквално повикува на оружје. Таквиот крај, мислам повикот на Мара на борба и со истрел, е буквален и малку отповеќе затоа што сè и пред тоа е веќе кажано, одиграно и спакувано во актуелен театар.

“Духот кој оди” е ангажиран театар кој ги буди сетилата и моралните дилеми за/на човекот од светот денес. Создаден врз моќен драмски збор, со домислена до ситница режија, чиста актерска игра, јасна музика, сцена, костим. Актуелен театар на тема која јасно и гласно ја отвора душата на обесправениот човек кој лузерски тргнува во борба која е многу веројатно напразна/залудна и бунт што е на сопствена штета. Или, како би рекол авторот Дуковски – истрел во срцето кое го нема.

Рецензијата е превземена од globusmagazin.com.mk

Share. Facebook Twitter LinkedIn Email
ТИКЕР

Британски научници создадоа сензор од дијамант за откривање метастази

August 22, 2025

Во Албанија откриена прва статуа на Исус Христос во стилот на бразилската скулптура

August 21, 2025

Анкета на Ројтерс/Ипсос: Повеќето Американци веруваат дека сите членки на ОН треба да ја признаат Палестина

August 21, 2025

Малолетници фрлиле камења врз автобус со српски туристи во близина на Солун, повредени три лица

August 21, 2025

Ураганот Ерин ја погоди Северна Каролина, силни ветришта и бранови направија штети

August 21, 2025
ФОКУС

Нетанјаху: Израел ќе ја освои Газа без разлика дали Хамас ќе ги ослободи заложниците

ВЕСТИ August 21, 2025

Израелскиот премиер Бенјамин Нетанјаху изјави дека Израел ќе продолжи со плановите за воена акција и…

Пентагон: Сценарија за Украина ќе бидат презентирани на европските советници за национална безбедност

August 21, 2025

Армијата го слави 33-от роденден со свеченост во касарната во Штип

August 18, 2025

Најмалку 21 лице загина чекајќи хуманитарна помош во Газа

August 17, 2025

Претплати се на е-билтенот на НоваТВ

Добиј ги последните вести на твојата е-адреса.

CIVICA
Facebook
  • Редакција
  • Маркетинг
  • Политика на приватност
© 2025 НОВА ТВ

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.