Close Menu
НОВА ТВНОВА ТВ
  • НАСЛОВНА
  • ВЕСТИ
  • ЗУМ
  • УДАРНО
  • ИЗБОР
  • ТЕМА
What's Hot

Интервју со Павле Гацов: Малите економии имаат мал број алтернативи за справување со американскиот економски протекционизам

April 7, 2025

Интервју со Мирче Јовановски: Последиците од царините на САД – губење работни места и странски инвестиции и намален извоз

April 3, 2025

Интервју со пратеничката на СДСМ Славјанка Петровска: Ни треба повеќе храброст но не во ветувањата туку во исполнувањата

March 25, 2025
НОВА ТВНОВА ТВ
  • НАСЛОВНА
  • ВЕСТИ
  • ЗУМ
  • УДАРНО
  • ИЗБОР
  • ТЕМА
НОВА ТВНОВА ТВ

Додека на Балканот се водат жешки дебати за минатото во ЕУ се вжештува дебатата за иднината

0
By Ана Василевска on March 7, 2023 ВЕСТИ
Расмус Андресен
Расмус Андресен
СПОДЕЛИ
Facebook Twitter LinkedIn Email

И додека на Балканот се расправа за територии, историја, цркви….во ЕУ е актуелна и жешка една друга дебата која се однесува на иднината. Имено Германија како најголем производител на големите светски автомобилски брендови во последен момент го блокира новото законодавство во ЕУ за забрана на продажбата на нови автомобили што емитуваат CO2 од 2035 година.

Ова германска блокада во интерес на бизнисите на БМВ и Мерцедес во опаснот ја става целата стратегија на европскиот блок да стане климатски неутрален до 2050 година.

Забраната на ЕУ за мотори со согорување се чинеше завршена работа. И Европскиот парламент и земјите на ЕУ во Советот се согласија на закон со кој ќе се забрани продажбата на нови автомобили и комбиња што емитуваат CO2 од 2035 година, со што електричните возила требаше да станаат  норма. Министрите на ЕУ денеска  требаше да дадат конечно одобрение, но само ден претходно Германија го повлече својот глас ЗА.

Причината за ова германско изненадување се германските либерали, помал партнер во кабинетот на Шолц инаку традициоално близок до бизнис елитата во Германија. Либералите бараат Европската комисија да направи исклучок  во законодавството што ќе дозволи продажба на возила со мотори со согорување, се додека тие користат т.н. е-горива.

Претседателката на Комисијата Урсула фон дер Лајен се состана со германската влада во неделата за да изврши притисок но во понеделникот Шолц јасно стави до знаење дека Берлин не отстапува додека Комисијата не претстави предлог за вклучување на е-горивата во законодавството од 2035 година.

Овој неочекуван пресврт во спроведување на стратегијата за климатски неутрална Европа отвори простор за други земји членмки кои исто така имаа свои колебања . Италија, Полска и Бугарија, исто така изразија приговори за законот на ЕУ па сега нема да зачуди ако  Германија заедно со нив формира блокирачко малцинство што ја спречува ЕУ да го усвои мандатот за нулта емисија.

Сепак, не сите во Берлин сметаат дека тоа е добра идеја – особено Зелените кои исто така дел од владејачката коалиција.

„Секогаш е тешко кога наеднаш ќе излезеш со поинакво мислење во последните неколку метри од трката до целата“, се пожали пратеникот на Зелените Антон Хофрајтер, претседател на Комисијата за европски прашања на Бундестагот. „Со тоа, Германија ја коцка и довербата на европско ниво. Ова генерално не треба да се прави, без оглед на содржината на прашањето.

Расмус Андресен, пратеник на Зелените, исто така предупреди дека Берлин создава преседан што „сега ќе биде злоупотребен од другите земји на ЕУ, но и од актери во Европскиот парламент кои сакаат да се ослободат од Зелениот договор. Договорот меѓу Комисијата и германската влада сега станува клучен и многу политички релевантен“.

Андресен забележа дека Германија во минатото ги критикуваше земјите како Полска или Унгарија земање на ЕУ како заложник и закани дека ќе го блокираат законодавството во нивните битки со Брисел за владеењето на правото.

„Едноставно треба да разберете дека Германија, се разбира, не е која било земја, туку најголемата и економски најсилната земја-членка на ЕУ, кон која другите земји гледаат и секогаш до одреден степен се ориентираат“, рече тој. „И затоа ова е многу проблематично и може да доведе до фактот дека доверливоста – што е многу важна во европската демократија – ќе биде загарантирана малку помалку во иднина“. изјави Расмус Андресен, пратеник на Зелените.

Автомобилска индустрија и штетни емисии Германија Зелените Расмус Андересен
Share. Facebook Twitter LinkedIn Email
ТИКЕР

Бројот на барања за азил во ЕУ драстично опадна во првата половина од годината

September 8, 2025

Илјадници работници во лондонското метро започнаа штрајк поради платите и условите за работа

September 7, 2025

Папата прогласи 15-годишник компјутерски специјалист за светец

September 7, 2025

Двајца тешко повредени при уривање на покрив на супермаркет во Германија

September 7, 2025

Хеликоптер се урна во Минесота, нема преживеани

September 7, 2025
ФОКУС

Рубио: САД ги предупредуваат другите земји дека признавањето на Палестина ќе предизвика повеќе проблеми

ВЕСТИ September 5, 2025

Американскиот државен секретар Марко Рубио денес за време на посетата на Еквадор изјави дека САД…

Варшава: Русија ноќеска изврши бран напади на западот на Украина, Полска крена воени авиони

September 3, 2025

Евробарометар: 70 отсто од македонските граѓани подржуваат членство во ЕУ 

September 2, 2025

Кос: На земјите кандидати им требаат лидери кои се подготвени да спроведат реформи, но и да решат билатерални прашања

September 1, 2025
CIVICA
ТИКЕР

Бројот на барања за азил во ЕУ драстично опадна во првата половина од годината

September 8, 2025

Илјадници работници во лондонското метро започнаа штрајк поради платите и условите за работа

September 7, 2025

Папата прогласи 15-годишник компјутерски специјалист за светец

September 7, 2025

Двајца тешко повредени при уривање на покрив на супермаркет во Германија

September 7, 2025

Хеликоптер се урна во Минесота, нема преживеани

September 7, 2025
Facebook
  • Редакција
  • Маркетинг
  • Политика на приватност
© 2025 НОВА ТВ

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.