Граѓаните често знаат да бидат изманипулирани на социјалните мрежи, било од компаниите било од политичарите. Преку вешти техники што се користат насекаде во светот, маркетиншките трикови во земјава се во полн ек, а овој тренд се чини дека нема да запре во блиска иднина.
Во интервју за „Слободен печат“, комуникологот Бојан Кордалов објасни како граѓаните можат да се заштитат од ваквите измами на социјалните мрежи и какви тактики користат политичарите и компаниите за да ги примамат корисниците.
Една од најголемите тактики во маркетингот отсекогаш биле инфлуенсерите. Иако со текот на годините се менувал концептот на користење инфлуенсери, во минатото сме биле сведоци на познати пејачи и спортисти во политички кампањи или во маркетиншки промоции на компании, но со подемот на социјалните мрежи тој стил малку се промени.
На социјалните мрежи поединци со неколку илјади следбеници можат да се сметаат за инфлуенсери и со тоа да имаат некакво влијание врз јавноста.
– Да се биде инфлуенсер не значи да се добиваат само кликови, туку може да се добијат и кривични пријави. Не значи дека се заработуваат само пари, може да се заработат и многу забрани за вршење некоја дејност, а тоа сме го гледале во земјава децении назад – објаснува комуникологот Кордалов.
Според него, законите важат и за инфлуенсерите исто како и за компаниите и за граѓаните.
Често се случувало некои од инфлуенсерите (свесно или несвесно) да промовираат дезинформации на социјалните мрежи, кои нивните следбеници ги земаат здраво за готово, слепо верувајќи во тоа што го кажуваат тие.
За овој проблем, Кордалов смета дека ние луѓето веруваме во она што сакаме да го прочитаме и слушнеме, без да ги провериме информациите.
– Граѓаните веќе се штитат, многу добро го знаат копчето „икс“, „не сакам да ја видам таа реклама“ или копчето „отследување“ или блокирање на страницата. Граѓаните се штитат. Кога сме кај „риловите“, на пример имаме случај кога министер, министерка или градоначалник прави едноминутно видео во кое како некој своевиден модел, спортист или слично праќа одредена порака. Но, тоа не ги интересира луѓето. Луѓето не ги интересира „модната кариера“ и џетсетерскиот пристап на политичарите – објаснува Кордалов.
Тој додава дека доколку граѓаните ги следат политичарите на социјалните мрежи, тоа го прават бидејќи кај нив гледаат некаква додадена вредност за средината, за општеството, односно некаква промена.
– Политичарите не треба да ги копираат пристапите на славните личности. Нема потреба од тоа. Треба да се биде автентичен и да се пренесе пораката за самиот себе, која е визијата, која е заложбата – вели Кордалов.
Постоењето скрупули на социјалните мрежи е едно од прашањата за кои често се заборава во јавноста. Кордалов вели дека често се случувало самите медиуми да ги прекршат законите на социјалните мрежи, но вината според него е во непостапувањето.
Корисниците на социјалните мрежи во Македонија често знаат да се најдат во расправија во коментари на некоја објава. Кордалов очекува од политичките партии и од големите компании да бидат водилка во ставањето крај на ова онлајн насилство, кое е присутно од самиот почеток на социјалните мрежи.
Целото интервју објавено на Слободен печат тука.