Човек од Осиек преку социјална мрежа купил мобилен телефон вреден 1.500 куни, но кога го отворил пакет по преземање од пошта, во него нашол само цигла, пренесува хрватскиот портал индекс.хр.
Се сметам за доста интернет писмен. По неколку часа дневно сум на мојот паметен телефон и лаптоп и во последните години купив најмалку 50 пати онлајн, но и продавав работи по договор преку социјалните мрежи. Имаше разни мобилни телефони, автомобилски делови, техничка стока од неколку илјади куни. Сè функционираше добро до март, кога неколку пати себеси си реков – каков кретен и будала си. Со задоволство го отворив пакетот што пристигна, но наместо мобилен телефон што го платив 1.500 куни, видов цигла, рече 52-годишниот маж од Ретфала, градска четврт во северниот дел на Осиек, за „Глас на Славонија“.
Целото внимание потоа го насочи на комуникацијата со „продавачот“, но профилот на социјалната мрежа преку кој тие комуницирале беше затворен. Лицето со кое се договарал за купопродажба, како што му реклоа, било од регионот на Самобор, а пакетот пристигнал од Стобреч кај Сплит. Тој не повикал полиција.
Нарачал дел за компјутер, му пристигна глушец на навивање
Во друга прилика, штетата не беше толку голема. Тој нарачал дел за компјутер за 80 куни, а во пакетот што пристигна добил пластично глувче на навивање.
Свесен сум дека вината е само моја вина, бидејќи трговија на социјалните медиуми најчесто се прави на доверба. Друга грешка беше што разменувавме информации по пораки, а не преку директен телефонски повик, иако и тоа не е сигурно. Би сакал да ги предупредам луѓето да бидат внимателни при купување преку социјални мрежи и дека повредните работи, освен ако не ја познаваат добро личноста, се купуваат исклучиво преку специјализирани веб-страници, нагласи тој.
Тој ги оставил циглата и глувчето како сувенири во маалското кафе. Циглата ја „украси“ со зборот „будала“, а глувчето со „кретен“ од кои, како што и самиот вели, сите добро се смеат кога ќе ги видат на полицата зад шанкот. Поради пакетот од март, оправдано го добил прекарот Цигла од негов пријател.
Седум видови на измама
Полицијата ги класифицираше седумте најчесто користени измами и како да се избегнат таквите.
Првата измама е со извршен директор или директор, каде што измамниците се преправаат дека се ваши шефови или претпоставени и ве наведуваат да уплатите пари на лажна сметка или неовластено да депонирате средства од деловна сметка.
Втората измама е кога натрапниците се преправаат дека се ваши клиенти или добавувачи и ве наведуваат во иднина да плаќате на друга банкарска сметка.
Трет начин на измама е кражба на идентитет, а криминалците користат „вишинг“ – при што ви се јавуваат на телефон и се обидуваат да ве наведат да ги откриете вашите лични, финансиски или безбедносни информации или да им платите пари. „Психинг“ е мрежно крадење на идентитет преку лажни пораки на и-мејл, а „смишинг“ е кражба на идентитет преку СМС пораки.
Четвртиот начин е преку фалсификувани банкарски веб-страници: се користи лажен банкарски и-мејл кој е поврзан со фалсификувана веб-страница. Откако ќе кликнете на „поврзете“, се користат различни методи за собирање на вашите финансиски и лични податоци.
Во романтични измами, измамниците се преправаат дека се заинтересирани за врска. Тие обично се случуваат на страници за состаноци, а измамниците честопати користат социјални медиуми или и-мејл за да остварат контакт.
Шестиот начин на измама е кражба на лични податоци, а измамниците ги собираат вашите лични информации преку канали на социјалните медиуми.
И последната е инвестициска измама и измама при онлајн купување: ве наведуваат да помислите дека сте на пат за паметна инвестиција или ви даваат одлична, но лажна понуда.