Наставниците и понатаму ќе јаимаат клучната улога во предавањето на материјалот, а дигиталните учебници и другиматеријали ќе бидат дополнителна алатка за учење, изјави Министерката за образование и наука Мила Царовска во гостување на Телевизија Тера одговарајќи на прашање на каков начин ќе се одвива наставата со воведувањето надигиталните учебници во четврто одделение.
„Да не заборавиме главниот ресурс за информирање и стекнување на знаење енаставникот. Фокусот во училница е наставникот. Не е таблетот. Не е учебникот. Аконаставникот ги води низ знаењата, учениците многу побрзо поедноставно ќе гиразберат информациите кои треба да ги имаат кај себе. Исто така и тој треба да гинасочува каде понатаму да истражуваат, па да се вратат во училница и таму да гидискутираат информациите што ги добиле од дигитален учебник, од библиотеката воучилиштето од домашна литература, да разговараат со родителите и понатаму даимаме едно знаење што е усвоено и не е потребно само да се репродуцираме туку требада го употребуваме тоа знаење. Кон сето тоа се стремиме“, рече Царовска.
Министерката објасни дека печатени учебници ќе има од прво до трето одделение.Дополнително сите лектири и целата друга литература останува печатена бидејќиученикот треба да гради однос кон книгата и тоа е значајно за да се научи читање соразбирање. Додека во погорните одделенија ќе има можност да се испечататучебниците, но ќе има и дигитални учебници кои етапно ќе се воведуваат, почнувајќиод четврто одделение па нагоре.
„Дигитални учебници се само едно средство за дополнително информирање илипренесување на знаење на ученикот. Во досегашните учебници имате напишаноексперимент по хемија и треба да го прочитате и разберете, но со дигиталниот учебникќе понудиме мултимедијална содржина преку која учениците ќе може да видат како сеправи експериментот, што е сосема поинакво нивото на примање и памтење наинформацијата“, рече Царовска.
Истовремено со процесот за дигитални учебници МОН прави набавка и на кабинети,витрини, и китови по природни науки , затоа што е многу значајно учениците да бидатвклучени во одреден процес на експеримент или некое истражување со кое ќе гизаинтересираме за дадена научна област.