НОВА ТВНОВА ТВ
  • НАСЛОВНА
  • ВЕСТИ
  • ЗУМ
  • УДАРНО
  • ИЗБОР
  • ТЕМА
What's Hot

Интервју со Павле Гацов: Малите економии имаат мал број алтернативи за справување со американскиот економски протекционизам

April 7, 2025

Интервју со Мирче Јовановски: Последиците од царините на САД – губење работни места и странски инвестиции и намален извоз

April 3, 2025

Интервју со пратеничката на СДСМ Славјанка Петровска: Ни треба повеќе храброст но не во ветувањата туку во исполнувањата

March 25, 2025

Subscribe to Updates

Get the latest creative news from FooBar about art, design and business.

НОВА ТВНОВА ТВ
  • НАСЛОВНА
  • ВЕСТИ
  • ЗУМ
  • УДАРНО
  • ИЗБОР
  • ТЕМА
НОВА ТВНОВА ТВ

„Ниту една онлајн платформа не може да се однесува како да е преголема“, Амазон, Гугл, Фејсбук и други: ЕУ официјално ги именува чуварите на дигиталната економија

0
By Ана Василевска on September 6, 2023 ВЕСТИ, СВЕТ
Илустрација/ Еуроњус
СПОДЕЛИ
Facebook Twitter LinkedIn Email

Оваа економска моќ им даде „вкоренета и издржлива“ позиција на доминација во дигиталната економија, вели Европската комисија, и бара нов сет на строги правила што може да ги зауздаат ​​нивните ексцеси на моќ, да обезбедат слободен избор за граѓаните, да ги урнат пречките за конкурентите и создаваат поголема одговорност.

Слично на тоа, платформите ќе мора да побараат од корисниците нивна експлицитна дозвола пред да ги комбинираат личните податоци добиени од различни сервиси, како што се Instagram и Facebook, од кои и двете се управувани од Meta, пред да произведат насочено рекламирање.

Обврските целосно ќе стапат на сила за шест месеци, период во кој чуварите на вратата ќе треба да ја информираат Европската комисија за тоа како имаат намера да го почитуваат законот.

Европската комисија именуваше шест Big Tech компании како чувари на дигиталната економија, што ги прави предмет на построги правила.

Овој потег е дел од Законот за дигитални пазари (DMA), пионерски закон кој ги прилагодува долгогодишните принципи на политиката на конкуренција на новата реалност на 21-от век, каде што неколку корпорации акумулираа огромно влијание врз слободниот пазар, често на штета на малите бизниси и дневните корисници.

Пет американски компании – Alphabet, Amazon, Apple, Meta и Microsoft – и една кинеска – ByteDance – првично беа категоризирани како чувари на вратата. Тие сега ќе се соочат со законски обврски да го променат начинот на кој нивните популарни услуги, како што се пораки, социјални медиуми, споделување видео и интернет прелистувачи, што се нудат на интернет.

Компаниите се сметаат за чувари на вратата бидејќи исполнуваат одредени квантитативни критериуми: годишен обрт од најмалку 7,5 милијарди евра на европскиот пазар или пазарна капитализација од најмалку 75 милијарди евра, и повеќе од 45 милиони месечни корисници и 10.000 годишни деловни корисници низ целиот свет.

Оваа економска моќ им даде „вкоренета и издржлива“ позиција на доминација во дигиталната економија, вели Европската комисија, и бара нов сет на строги правила што може да ги зауздаат ​​нивните ексцеси на моќ, да обезбедат слободен избор за граѓаните, да ги урнат пречките за конкурентите и создаваат поголема одговорност.

„Тоа е многу важна пресвртница за слободата и иновациите на интернет во Европа“, рече Тиери Бретон, европски комесар за внатрешен пазар, ветувајќи силно спроведување. „Ниту една онлајн платформа не може да се однесува како да е преголема “

На чуварите на вратата ќе им биде забрането да ги рангираат сопствените производи или услуги на поповолен начин, што е долгорочна точка на расправија меѓу Големата технологија и малите и средните претпријатија.

Тие, исто така, ќе треба да им овозможат на корисниците лесно да ги отстрануваат апликациите претходно инсталирани во уредите и да инсталираат апликации од трети страни кои обезбедуваат еквивалентна услуга.

Слично на тоа, платформите ќе мора да побараат од корисниците нивна експлицитна дозвола пред да ги комбинираат личните податоци добиени од различни сервиси, како што се Instagram и Facebook, од кои и двете се управувани од Meta, пред да произведат насочено рекламирање.

Обврските целосно ќе стапат на сила за шест месеци, период во кој чуварите на вратата ќе треба да ја информираат Европската комисија за тоа како имаат намера да го почитуваат законот.

Во случај на неусогласеност, извршната власт може да изрече казни до 10% од светскиот промет на компанијата, што може да се удвои доколку престапот продолжи. Брисел, исто така, може да воведе поправни мерки како што е принудување на корпорацијата да продаде дел од својот бизнис.

Од Google Maps до TikTok
Како почетна точка, услугите кои подлежат на правилата ќе бидат:

Азбука: Android, Google Search, Chrome, Google Maps, Google Play, Google Shopping, Google Ads и YouTube.
Амазон: Амазон пазар, реклами на Амазон.
Apple: App Store, Safari, iOS.
ByteDance: TikTok.
Мета: Facebook, Instagram, WhatsApp, Messenger, Meta Marketplace, Meta Ads.
Мајкрософт: LinkedIn, Windows PC OS.

Списокот е отворен и компаниите може да се додаваат или отстрануваат со текот на времето.

Европската комисија разгледува дали четири дополнителни услуги – Bing, Edge и Advertising на Microsoft и iMessage на Apple – треба да се оквалификуваат како „услуги на основни платформи“ и затоа да бидат одговорни за новите правила.

Имено, два добро познати, широко користени даватели на е-пошта – Gmail на Alphabet и Outlook на Microsoft – беа отстранети од првичниот избор откако матичните компании успешно се расправаа против ознаката.

Самсунг, јужнокорејскиот технолошки гигант, беше подеднакво исклучен, и покрај тоа што компанијата претходно ја извести Комисијата за својот потенцијал да биде чувар на врата.

Икс, порано познат како Твитер, исто така беше поштеден.

Усвоен во септември 2022 година, DMA означува ново поглавје во политиката за конкуренција на ЕУ. Со законот, Брисел се врти околу својата традиционална филозофија: наместо да се фокусира на долготрајните правни случаи против малверзации кои траат со години, DMA воведува ex-ante правила за да спречи појава на прекршок на прво место.

За разлика од Општата регулатива за заштита на податоците (GDPR), чиешто спроведување се потпира на националните власти и често води до различни резултати, спроведувањето на DMA ќе биде централизирано во специјална единица во Европската комисија која ќе собере 80 членови на персоналот до 2024 година, вклучувајќи ги и правните експерти, научници за податоци и службеници за политики.

Со оглед на неговата револуционерна природа, се очекува легислативата да резонира надвор од границите на блокот и да има ефект на прелевање во другите земји кои ја делат истата загриженост за прекумерната, неконтролирана пазарна моќ што ја поседува Биг Техн.

Извор: Еуроњус

Инстрагам Мајкрософт Он лајн платформи Фејсбук
Share. Facebook Twitter LinkedIn Email
ТИКЕР

Постапките на Трамп убиваат, а љубовта спасува животи“, кажаа на Парадата на гордоста во Амстердам

August 3, 2025

Потврдена е првостепената пресуда против претседателот на Република Српска

August 1, 2025

Германија ќе испорача два системи „Патриот“ на Украина како дел од договорот со САД

August 1, 2025

Протест во Шабац против рудникот за литиум

August 1, 2025

Екс премиерот на Хрватска Санадер пуштен на условна слобода

July 31, 2025
ФОКУС

Милановиќ ѝ забрани на хрватската армија да соработува со Израел

ВЕСТИ August 3, 2025

Претседателот на Хрватска Зоран Милановиќ ја повика хрватската влада да ја прекине трговијата со оружје…

Честитки од државниот за Илинден

August 2, 2025

Одбележување на Илинден во Крушево, Пелинце и Скопје

August 2, 2025

Кијив: Ден на жалост по смртоносниот напад во кој загинаа најмалку 28 лица

August 1, 2025

Претплати се на е-билтенот на НоваТВ

Добиј ги последните вести на твојата е-адреса.

CIVICA
Facebook
  • Редакција
  • Маркетинг
  • Политика на приватност
© 2025 НОВА ТВ

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.