Годинешната изложба на престижниот Институт за костим во Метрополитен Музејот за уметност во Њујорк е посветена на сето она што беше панк.
Панкот започна во доцните 1970-ти како анти-естаблишмент реакција против извештачената пластична поп музика и продолжи во текот на 1980-тите и се прошири и во другите креативни дисциплини, како модата, за да на крајот и самиот панк стане есталишмент.
„Панкот ги славеше индивидуалците. Ја славеше креативноста, храбороста и не се плашеше од себе-презентација. И да се биде храбар во модните ставови. Панкот за сите беше предизвик на состојбата на статус кво и предизвик за она што подразбираме под убавина. И мислам дека сите овие елементи на панкот извршија големо влијание врз модата“, вели Ендрју Болтон, куратор на изложбата.
Распраните рабови, намерно искинатитата облека, безопасните игли, жилетите и и бескомпромисно бојосаната коса бои беа некои од белезите на панкот.
Британската дизајнерка Zandra Rhodes беше една од оние кои ја прифатија оваа нова слобода во модниот дизајн.
„Зошто солзата и безопасната игла и синџирот не би можеле да бидат прекрасни како светките и боите? Па тоа за мене беше една авантура, во црно, во синџири и безопасни игли. Се разбира, не можам да кажам дека имав голем прогит на пазарот на висока мода, но тие сега се колекционерски парчиња“, рече таа.
Оваа изложба завзема седум галерии, а вклучува и омаж на њјјоршкиот панк клуб „CBGB“ какои омаж на легендарните Малком Мекларен и Вивиен Вествуд кој го дадоа својот придонес во Лондон – на местото каде настана панкот.
Изложбата „Панк: од хаос до висока мода“, во Метрополитен музејот во Њујорк ќе биде отворена до 14 август.