Close Menu
НОВА ТВНОВА ТВ
  • НАСЛОВНА
  • ВЕСТИ
  • ЗУМ
  • УДАРНО
  • ИЗБОР
  • ТЕМА
What's Hot

Интервју со Павле Гацов: Малите економии имаат мал број алтернативи за справување со американскиот економски протекционизам

April 7, 2025

Интервју со Мирче Јовановски: Последиците од царините на САД – губење работни места и странски инвестиции и намален извоз

April 3, 2025

Интервју со пратеничката на СДСМ Славјанка Петровска: Ни треба повеќе храброст но не во ветувањата туку во исполнувањата

March 25, 2025
НОВА ТВНОВА ТВ
  • НАСЛОВНА
  • ВЕСТИ
  • ЗУМ
  • УДАРНО
  • ИЗБОР
  • ТЕМА
НОВА ТВНОВА ТВ

ЕУ издвојува 186 милиони евра за промоција на земјоделско-прехранбени производи

0
By Соња Крамарска on December 22, 2022 ВЕСТИ, ЕКОНОМИЈА
СПОДЕЛИ
Facebook Twitter LinkedIn Email

Европската комисија ќе додели 185,9 милиони евра во 2023 година за финансирање на промоција на одржливи и висококвалитетни земјоделско-прехранбени производи од Унијата. Работната програма за политики за промоција за 2023 година, која Комисијата ја усвои пред неколку дена, придонесува за реализација на политичките приоритети на Европската комисија за периодот 2019-2024 година, а особено на стратегијата „од терен до маса“.

Проектите за промоција во 2023 година се очекува да ги истакнат и поддржат производите кои се во согласност со целите како што се одржливоста на земјоделството на Унијата, подобрување на благосостојбата на животните и поттикнување на потрошувачката на свежо овошје и зеленчук и здрава и одржлива исхрана.

Сите расположливи износи за избраните кампањи во 2023 година се речиси рамномерно распределени помеѓу промоцијата на внатрешниот пазар на Унијата (83,3 милиони евра) и во трети земји (83,1 милиони евра).

-Минатата година европските земјоделци, соочени со пореметувања и високи трошоци, покажаа голема издржливост. Промоцијата на европските земјоделско-прехранбени производи и нивниот квалитет во Унијата и во светот е важна димензија на поддршката на Комисијата за земјоделците и производителите. Нашата политика за промоција им помага да најдат нови пазари и да ја шират репутацијата на нивните производи. Благодарение на продуктивноста и признатата извонредност, Унијата е водечки светски извозник на земјоделско-прехранбени производи – рече Јануш Војчеховски, советник за земјоделство.

Надвор од Унијата, главните цели на промотивните активности се земји и региони со висок потенцијал за раст, на пример Кина, Јапонија, Јужна Кореја, Сингапур и Северна Америка. Покрај тоа, Нов Зеланд и Австралија би можеле да претставуваат нови пазарни можности за европските извозници. Конечно, Обединетото Кралство останува еден од главните извозни пазари за земјоделско-прехранбени производи од Унијата, апсорбирајќи 25% од извозот на ЕУ-27.

Со избрани кампањи ќе се информираат потрошувачите во Унијата и светот за различни системи за квалитет и ознаки за квалитет на ЕУ, како што се географски ознаки или еколошки производи. За категоријата еколошки производи се доделени средства во износ до 28 милиони евра со цел да се поттикне побарувачката на еколошки производи согласно акцискиот план за еколошко производство.

Дополнителни 36 милиони евра за промоција на одржливи земјоделски практики корисни за климата, животната средина и благосостојбата на животните се наменети за европските потрошувачи и потрошувачката на земјоделско-прехранбени производи произведени на одржлив начин.

Со цел да се поттикне поздрава и поурамнотежена исхрана, повеќе од 19 милиони евра ќе бидат наменети за промоција на свежо овошје и зеленчук со цел да му се помогне на секторот да ги надмине постојаните предизвици како што се падот на потрошувачката и извозот и слабата преговарачка позиција во врска со големите малопродажни ланци и преработувачите. Општо земено, промотивните активности насочени кон потрошувачите на внатрешниот пазар треба да се одразат и да се усогласат со насоките за исхрана на целните земји членки.

Европската истражувачка агенција ќе објави повици за предлози за претстојните кампањи во јануари 2023 година. Барањата и предлозите за финансирање можат да поднесат бројни тела, како што се трговски организации, здруженија на производители и групи за земјоделско-прехранбени производи одговорни за промотивни активности. Предлози за таканаречени „едноставни“ програми можат да поднесат една или повеќе организации од иста земја членка на ЕУ, додека предлози за програми за повеќе корисници поднесуваат најмалку две национални организации од најмалку две земји членки, односно една или повеќе европски организации.

Промотивните кампањи за земјоделските производи на Унијата се осмислени да создадат нови пазарни можности за земјоделците на Унијата и пошироката прехранбена индустрија и да им помогнат да го подобрат својот бизнис. Покрај зголемувањето на одржливото производство и потрошувачката на земјоделски производи, политиката за промоција го поддржува и одржливото закрепнување на земјоделскиот и прехранбениот сектор на Унијата во баран економски контекст.

Извор: Агротим

ЕУ земјоделско-прехранбени производи извоз
Share. Facebook Twitter LinkedIn Email
ТИКЕР

Меркел: Дали Путин ќе ја нападнеше Украина ако не се случеше пандемијата?

October 6, 2025

Се преврте чамец со 11луѓе во Дунав кај Бачка Паланка, има настрадани

October 6, 2025

Довербата во германската владина коалиција падна на рекордно ниско ниво

October 5, 2025

Турските власти го забранија концертот на Роби Вилијамс во Истанбул поради безбедносни причини

October 5, 2025

„Златна треска“ во приморкса Бугарија по веста дека поплавата однела сеф со милиони лева и со и златни прачки

October 5, 2025
ФОКУС

НБ: Преку СЕПА, од утре побрзи и поевтини плаќања во евра за граѓаните и компаниите

ВЕСТИ October 6, 2025

Започнувајќи од утре, граѓаните и компаниите ќе можат да ги извршуваат плаќањата во евра со…

Во Египет почнаа индиректни преговори помеѓу Израел и Хамас

October 6, 2025

По само нецел месец францускиот премиер Себастијан Лекорну поднесе оставка

October 6, 2025

Израел и Хамас почнуваат преговори во Египет за мировниот план на Трамп за Газа

October 6, 2025
ТИКЕР

Меркел: Дали Путин ќе ја нападнеше Украина ако не се случеше пандемијата?

October 6, 2025

Се преврте чамец со 11луѓе во Дунав кај Бачка Паланка, има настрадани

October 6, 2025

Довербата во германската владина коалиција падна на рекордно ниско ниво

October 5, 2025

Турските власти го забранија концертот на Роби Вилијамс во Истанбул поради безбедносни причини

October 5, 2025

„Златна треска“ во приморкса Бугарија по веста дека поплавата однела сеф со милиони лева и со и златни прачки

October 5, 2025
CIVICA
Facebook
  • Редакција
  • Маркетинг
  • Политика на приватност
© 2025 НОВА ТВ

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.