Иако опаѓа процентот на граѓани кои мислат дека Македонија би имала полза од членството во ЕУ, тој и натаму е многу висок во споредба со земјите во регионот, се вели во статијата на Дојче Веле.
Македонија има голем сон да биде дел од ЕУ, ако се суди според бројните истражувања на јавното мислење. После Косово, во регионот Македонија рефлектира најголем интерес да се зачлени во ЕУ-клубот. Според податоците на Евробарометар, од 2008 година до лани, процентот на граѓани кои мислат дека земјата би имала полза од членството во ЕУ опаднал од 82% на 72%, но тој и натаму е исклучително висок во споредба со земјите во регионот.
Аналитичарот Сашо Клековски, се согласува дека евроатлантските интеграции на Македонија остануваат неспорни и со висока поддршка:
„Таа висока поддршка опстанува и покрај намалувањето на перцепцијата дека ЕУ-членството ќе биде добро за Македонија. Тоа што се менува е перспективата – кога ќе станеме членка на ЕУ? Ако песимистите во 2007 година сметаа дека ќе станеме членка во периодот од 2019-2022 година, сега тоа е оптимистичка прогноза. Таквата перцепција е поврзана со чувството дека добрососедските односи, односно спорот со Грција, стануваат непремостлива пречка”, вели тој.
За граѓаните на Македонија една од главните придобивки од членството во ЕУ е економскиот развој на земјата, на второ место – одржувањето на мирот и стабилноста, на трето – повисокиот животен стандард, а на четврто – новите можности за работа. Македонија е во врвот на земји по извозот на млади квалификувани кадри, кои емигрираат во земјите на ЕУ.
Лидија Димова од Македонскиот центар за европско образование, вели дека по правило, младите најмногу веруваат во европските вредности и интеграции и поради тоа се една од најважните целни групи во стратегијата Европа 2020:
„Сепак, референдумот за влез на Хрватска во ЕУ покажа дека младите Хрвати се и најголемите евроскептици. Во Македонија, пак, според истражувањето на ‘Реактор’, младите се незадоволни, не веруваат дека можат нешто да сменат во државата и својата иднина ја гледаат надвор од границите на Македонија. Ова е поразителен податок за држава која наводно сака да стане членка на ЕУ. Но, загрижува и новата лексика која е лиферувана од медиумските центри на моќ на власта и која е се позастапена во општеството, како на пример, евробољшевици, европредавници, еврокукавици или брисељачишта”, предупредува Димова.
За разлика од младите, голем дел од повозрасните граѓаните кои немале можност да патуваат во земјите на ЕУ, Унијата ја доживуваат како салонска творба. Како и во секој главен град, така и во Скопје, постои инфо-центар на ЕУ, па единствениот „контакт” на граѓаните со Европа засега е преку хартија – географски карти, брошури, економски информации и статистики, што е далеку од можноста за „љубов на прв поглед”. Граѓаните малку знаат и уште помалку зборуваат за европските институции, за демократските вредности, за мултикултурата, за владеењето на правото, за обединувањето во различноста, што е и мото на Унијата.