Северна Македонија во моментов е блокирана од Бугарија од чисто националистички причини, но добива премалку поддршка од државите на ЕУ, иако е единствената земја во регионот чија влада веродостојно напредува со реформите во последните години. Во мај, Верхеји очигледно сакаше да изврши притисок врз Северна Македонија да одговори на бугарските барања – ова вклучува толкување на историјата и јазикот. Висок функционер од Комисијата на ЕУ, кој би сакал да остане анонимен,за весникот изјавил: „Не разбираме што го погоди, секогаш сме велеле и секогаш ќе велиме дека: Северна Македонија  ги исполни сите критериуми “

Австрискиот весник „ Дер Стандард“ во денешното издание објавува анализа на новинарот Аделхајд Вулфл, во која информира за конфликт околу протокот на пари од Европската Унија и владеењето на правото на Балканот, повикувајќи се на внатрешен доверлив документ на Унијата. Комисијата на ЕУ сака да интервенира во извештајот на Судот на ревизори на ЕУ кој ги разгледува плаќањата поврзани со проектите за владеење на правото и кој упатува на критика на независните научници.

Процесот се уште трае, но Судот на ревизори веќе испрати прв извештај до Генералната дирекција за преговори за проширување, предводен од Унгарецот Оливер Верхеји. Меѓутоа, ако ги прочитате забелешките што се вратија од Комисијата на ЕУ, можете да видите дека независните научници кои беа консултирани од Судот на ревизори за проценката, не значи дека наидуваат на наклоност. Во писмото се вели: “Комисијата не треба директно да коментира за работата на независните научници. Сепак, Комисијата би сакала да знае зошто се избрани овие конкретни автори и да забележи дека оценките не се совпаѓаат со оние на Комисијата. ” Тоа звучи како независните научници од Комисијата на ЕУ да бидат премногу критични. Пред се, прашање е што Комисијата на ЕУ сака да утврди кои експерти ќе ги користи Судот на ревизори на ЕУ. Бидејќи Судот на ревизори е независен.

Регионот стана поавторитарен Во детали, анализата на научниците од страна на Комисијата на ЕУ исто така е отфрлена, наведувајќи дека повеќето влади во регионот станаа поавторитарни во изминатите десет години. Во овој контекст, интересно е што Верхеји го испрати влада, поточно унгарската, која сама по себе стана понедемократска и авторитарна во последните години и која го поткопува владеењето на правото. Унгарија има големо влијание во Југоисточна Европа. Премиерот на Унгарија Виктор Орбан дури и даде азил на десничарскиот македонски екс-премиер Никола Груевски, кој беше осуден за злоупотреба на службената положба, откако избегна затворска казна во неговата татковина. Комисијата ги нарекува критиките-недоразбирање.

Во својот прв прелиминарен извештај, Судот на ревизори исто така го критикува фактот дека во областа на владеењето на правото во шесте земји што не се членки на ЕУ во југоисточна Европа „помало значење се придава на граѓанското општество, и во контекст на политички дијалог и во финансиска поддршка “. Сепак, Комисијата не сака да го остави како што е. Тоа е недоразбирање и ставот треба да се преформулира, бара таа. „Односите на Комисијата со граѓанските организации не се исти како оние на Комисијата со националните администрации“, беше наведено како причина.Бидејќи процесот на зближување се одвива со владата. „Оттука, главниот однос на ЕУ е со владата.

Нема коментар оваа изјава која е исто така интересна, наведува во анализата „ Дер Стандард“ во врска со фактот дека унгарската влада особено презеде дејствија против граѓанските организации во минатото. Кога од редакцијата на весникот, прашале за забелешките на Комисијата, оттаму само посочиле дека испитната постапка на Судот на ревизорите сеуште е во тек. „Како и секогаш, одговорите на Комисијата ќе бидат вклучени во извештајот на Судот на ревизори“, се вели концизно, без да навлегуваме во конкретните точки. Ако ги прочитате првите коментари на Комисијата – конечниот извештај на Судот на ревизори не треба да се појави до крајот на годината – исто така е забележливо дека Комисијата ја „омекнува“ формулацијата на Судот на ревизори на ЕУ при оценување на владеење на правото во Србија. На пример, кога Судот на ревизори пишува за „негативниот извештај“ во став 65, Комисијата предлага „да се отстрани зборот„ негативен “од првата реченица“. Друг пример може да се најде во став 132, каде што Судот на ревизори вели: „И покрај позитивните случувања опишани погоре, за кои придонесе поддршката од ЕУ, Комисијата дава прилично мрачна слика за статусот на владеењето на правото во Србија“. Комисијата одговара: “Бидејќи овој став се однесува на сопствениот извештај на Комисијата, препорачуваме да ги користите точните цитати наместо терминот” мрачна слика “.” Доверлив документ, а не извештај Според став 133, Комисијата предлага да се смени формулацијата на Судот на ревизори „Политичкото влијание врз судството е постојано и е сериозен проблем“, а „Притисокот врз судството останува висок“.

Комисијата не се согласува со ова: „Накратко, Комисијата е на мислење дека во моментов постои урамнотежена севкупна врска помеѓу напредокот во владеењето на правото и нормализацијата од една страна и напредокот во преговорите меѓу поглавјата, од друга “, се вели во документот.

Забелешката на Комисијата на ЕУ за Северна Македонија во став 175 е чудна: „Ве молиме, наведете ја привремената референца за„ Поранешна Југословенска Република Македонија ““, бара Комисијата на ЕУ од Ревизорскиот суд на ЕУ, иако државата Северна Македонија како таква е призната од Обединетите нации  и прашањето за името одамна е решено. „Нацртот на преговарачката рамка, за кој во моментов се расправа во Советот, е одложен поради билатералната загриженост од страна на Бугарија“, објаснува Комисијата на ЕУ. Очигледно, станува збор за „сместување“ на Бугарија со повикување на некое поранешно име на Северна Македонија што повеќе не постои. Ова потсетува на друг инцидент. Во Генералниот директорат за преговори за проширување под Верхеји – каде што имаше некакви промени во персоналот неодамна – имаше големи внатрешни критики во мај кога комесарот одеднаш сакаше да и даде предност на Албанија и ја разгледа можноста за почеток на преговори без Северна Македонија. Северна Македонија во моментов е блокирана од Бугарија од чисто националистички причини, но добива премалку поддршка од државите на ЕУ, иако е единствената земја во регионот чија влада веродостојно напредува со реформите во последните години. Во мај, Верхеји очигледно сакаше да изврши притисок врз Северна Македонија да одговори на бугарските барања – ова вклучува толкување на историјата и јазикот. Висок функционер од Комисијата на ЕУ, кој би сакал да остане анонимен,за весникот изјавил: „Не разбираме што го погоди, секогаш сме велеле и секогаш ќе велиме дека: Северна Македонија  ги исполни сите критериуми “. На барање на редакцијата на „Дер Стандард“ во врска со писмото од Судот на ревизори на ЕУ и Комисијата на ЕУ, Судот на ревизори исто така посочува дека конечниот извештај нема да биде објавен до крајот на годината. „За време на процесот на преглед, документите не се јавни“, велат од Судот на ревизори.