НОВА ТВНОВА ТВ
  • НАСЛОВНА
  • ВЕСТИ
  • ЗУМ
  • УДАРНО
  • ИЗБОР
  • ТЕМА
What's Hot

Интервју со Павле Гацов: Малите економии имаат мал број алтернативи за справување со американскиот економски протекционизам

April 7, 2025

Интервју со Мирче Јовановски: Последиците од царините на САД – губење работни места и странски инвестиции и намален извоз

April 3, 2025

Интервју со пратеничката на СДСМ Славјанка Петровска: Ни треба повеќе храброст но не во ветувањата туку во исполнувањата

March 25, 2025

Subscribe to Updates

Get the latest creative news from FooBar about art, design and business.

НОВА ТВНОВА ТВ
  • НАСЛОВНА
  • ВЕСТИ
  • ЗУМ
  • УДАРНО
  • ИЗБОР
  • ТЕМА
НОВА ТВНОВА ТВ

„Њујорк тајмс“: Фејсбук масовно дозволувал пристап до податоци на корисници

0
By Нова ТВ on December 20, 2018 ВЕСТИ
СПОДЕЛИ
Facebook Twitter LinkedIn Email

Социјалната мрежа Фејсбук со години им дозволувала на најголемите светски технолошки компании пристап до личните податоци на корисниците и тоа значително повеќе отколку што кажуваат во јавност, објави „Њујорк тајмс“.

Според стотици страници податоци до кои дошол весникот, Фејсбук имал посебни договори со одредени компании. Социјалната мрежа постојано растела, добивала голем број корисници и се повеќе заработувала на реклами. Партнерските компании добиле карактеристики кои ги правеле поатрактивни, а корисниците на Фејсбук се поврзувале со пријатели преку разни сајтови и апликации.

Оваа социјална мрежа на тој начин стекнала неверојатен монопол над личните податоци на речиси 2, 2 милијади луѓе, а управувањето со нив не било транспарентно.

Фејсбук соработувал со други компании без разлика дали тие имале сајтови, апликации или пребарувачи, а од таа соработка сите имале некаква корист.

На пребарувачот на Мајкрософт, Бинг му било дозволено без одобрение на своите корисници да има увид во сите пријатели кои тој корисник ги има на Фејсбук. И Нетфликс и Спотифај можеле да ги читаат пораките на корисниците. Амазон добил дозвола од Фејсбук да доаѓа до податоците за корисниците конкретно до имињата и презимињата и информациите за тоа како да ги контактира и тоа преку нивните пријатели. Јаху можел да ги гледа објавите на пријателите на корисниците дури и ова лето и покрај нивните изјави во јавност дека престанале со оваа пракса уште на почетокот од годината.

За Фејсбук од март годинава се поврзуваат и повеќе скандали со приватни податоци на корисници кога беше откриено дека консултанската компанија Кембриџ аналитика искористила податоци за корисници за да помогне во претседателската кампања на Донал Трамп во 2016 година.

После признавањето за нарушување на довербата на корисниците Марк Закерберг во април ги уверуваше законодавците дека корисниците имаат целосна контрола врз се што објавуваат на Фејсбук.

Но документи и разговори со 50 поранешни вработени во Фејсбук и нивните корпоративни партнери го доведуваат во прашање и тоа дали Фејсбук ги избегнал одредбите од договорот кој го склучил со американската Федерална трговска комисија во 2011 година според кој им било забрането делење на податоци на корисници без нивна согласност.

Документите опишуваат како повеќе од 150 компании профитирале од работењето со Фејсбук, вклучуајќи и една која се занимава со онлајн продажба, како и сајт за забавни вести но и компании кои се занимаваат со производство на автомобили и медиумски организации.

Најстарата зделка која Фејсбук ја склучил со една од таквите компании е од 2010 година а сите биле активни во 2017 година. Некои од нив биле активни и годинава. Извршните директори на Фејсбук признаа дека минатата година имале грешки во постапувањето.

Фејсбук никогаш не ги продавал податоците на своите корисници.Компанијата склучувала партнерства за податоците на корисниците од своите почетоци и ја ширела базата на податоци на своите корисници.

До 2013 година биле склучени толку многу такви партнерства што вработените од средните нивоа неможеле ни да ги следат, пишува „Њујорк тајмс“ повикувајќи се на разговори со поранешни вработени. Затоа програмирале алатка која им помагала да вклучат или исклучат посебен пристап на партнерите. Во исто време таа алатка ги регистрирала и таканаречените привилегии кои им овозможувале на партнерите да собираат податоци. Во некои случаи на партнерите не им требала ниту дозвола за тоа.

Една опција била претставена во 2008 година а таа постои и денес. На многу корисници им била вознемирувачка затоа што се прашувале какви сознанија има Фејсбук за нивните контакти во вистинскиот свет.

Американскиот весник открива дека Гизмодо и другите медиуми пишувале за случаи кога оваа опција на корисниците им предлагала да се спријателат со луѓе кои одат кај истиот доктор или се членови на семејство со кои не се блиски, но дури и на лицата кои биле злоставувани им предлагала да се поврзат со своите злоставувачи.

Фејсбук користел попис на контакти од своите партнерски компании Амазон, Јаху и Хуавеј за да добие подобар убид во врските меѓу луѓето за да им предложи на нивната платформа да се поврзат со што повеќе корисници.

„Њујорк тајмс“ пишува дека Сони, Мајкрософт, Амазон и други компании уште во 2017 можеле да дојдат до адресите за електронска пошта на корисниците преку нивните пријатели на Фејсбук.

Освен тоа Фејсбук на Спотифај, Нетфликс и канадската Ројал банка им дозволил да читаат, пишуваат и бришат приватни пораки на корисниците. Спотифај месечно можел да види пораки на преку 70 милиони корисници а таа апликација се уште нуди опција за објавување на музика преку Фејсбук месинџер.

Податоците на популарната социјална мрежа покажаа дека компанијата имала договори за делење на податоци со повеќе од 60 произведувачи на мобилни телефони, таблети и други апарати. Фејсбук тогаш му овозможи на Епл од сите корисници да скрие дека нивните апарати ги бараат нивните податоци. Апаратите на Епл на тој начин можеле да пристапат до контактите и календарот иако било исклучено делење на какви било податоци.

Од Епл порачаа дека не биле свесни оти Фејсбук дал таков пристап до нивните апарати, дека сите собрани податоци останувале само на нивните апарати и дека не биле поделени на друго место.

Одговори за заштита на податоците на корисниците  годинава се бараат од Европа до САД. Како резултат на тоа акциите на Фејсбук паднаа, група акционери побара од Закерберг да си замине од функцијата. Лути корисници, пак, покренаа движење под хаштаг #Deletefacebook, потсети американскиот весник.

Њујорк Тајмс податоци Фејсбук фирми
Share. Facebook Twitter LinkedIn Email
ТИКЕР

Тензично во Нов Белград – полицијата ги дели поддржувачите и противниците на Вучиќ

August 5, 2025

Стотици студенти и граѓани ја одбележаа 30-годишнината од „Олуја“ во глвниот град на Војводина

August 5, 2025

Израелски медиуми: Нетанјаху планира целосна окупација на Газа

August 5, 2025

Русија го укина мораториумот за распоредување ракети со среден и краток дострел

August 5, 2025

Париз: Макрон ќе го одликува последниот колпортер во главниот фреанцуски град

August 4, 2025
ФОКУС

Зеленски телефонски разговараше со Трамп – Украина ќе ѝ продава дронови на САД

ВЕСТИ August 5, 2025

Украинскиот претседател Володимир Зеленски денес разговараше по телефон со претседателот на Соединетите Американски Држави, Доналд…

Најмалку 40 Палестинци убиени во Појасот Газа, десет на хуманитарните пунктови

August 4, 2025

Хамас објави нови снимки од израелскиот заложник Ром Браславски како се грчи од глад: На работ сум на смртта

August 4, 2025

Куманово: Национализам на трибините на кои седеа и Мицкоски, Toшковски, Стоиљковиќ, Димитриески

August 4, 2025

Претплати се на е-билтенот на НоваТВ

Добиј ги последните вести на твојата е-адреса.

CIVICA
Facebook
  • Редакција
  • Маркетинг
  • Политика на приватност
© 2025 НОВА ТВ

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.