НОВА ТВНОВА ТВ
  • НАСЛОВНА
  • ВЕСТИ
  • ЗУМ
  • УДАРНО
  • ИЗБОР
  • ТЕМА
What's Hot

Интервју со Павле Гацов: Малите економии имаат мал број алтернативи за справување со американскиот економски протекционизам

April 7, 2025

Интервју со Мирче Јовановски: Последиците од царините на САД – губење работни места и странски инвестиции и намален извоз

April 3, 2025

Интервју со пратеничката на СДСМ Славјанка Петровска: Ни треба повеќе храброст но не во ветувањата туку во исполнувањата

March 25, 2025

Subscribe to Updates

Get the latest creative news from FooBar about art, design and business.

НОВА ТВНОВА ТВ
  • НАСЛОВНА
  • ВЕСТИ
  • ЗУМ
  • УДАРНО
  • ИЗБОР
  • ТЕМА
НОВА ТВНОВА ТВ

Преку социјален дијалог до поголем интерес за упис во средно стручно училиште

0
By Biljana on February 14, 2022 ПОЛИТИКА
СПОДЕЛИ
Facebook Twitter LinkedIn Email

Социјален дијалог за усогласување на уписните политики за средното стручно образование со цел зголемување на бројот на запишани ученици во средните стручни училишта, поттикнување на компаниите за пракса, но и промоција на дуалните паралелки.

Министерот за образование и наука Јетон Шаќири вели дека станува збор за исклучително важен процес кој ќе се реализира во следните 20 дена, заедно со локалната самоуправа и бизнис заедницата. Тој смета дека средните стручни училишта можат повторно да бидат прв избор на средношколците само доколку во овој процес на социјален дијалог директно се вклучат самите општини, локалните компании и средните стручни училишта бидејќи градоначалниците, менаџерите на компаниите и директорите на училиштата најдобро знаат каде треба да се интервенира, за да обезбедат струки барани на пазарот на труд.

„Колку е поуспешна оваа соработка и навреме се утврдуваат реалните потреби, толку побрзо ќе ја постигнеме посакуваната заедничка цел да обезбедиме стручен кадар што недостига, но и да ја зголемиме можноста за побрзо вработување на младите и веднаш по завршувањето на школувањето и нивното останување на местата каде што живеат и да придонесат за економски раст и развој на општните и на државата“, рече Шаќири.

Тој додаде дека пред овој дијалог МОН спреведе прашалник меѓу компаниите за заинтерсираноста да учествуваат во креирање на дуалните паралелки за учебната 2022/23 година.

„На наше задоволство, околу 400 компании ни одговорија на прашалникот, а дури 90 проценти од нив се подготвени да примат ученици на пракса кај нив, со што директно ќе се вклучат во создавање на поквалитетно стручно образование, од кое ќе излезат добро обучени кадри кои се подготвени веднаш да започнат со работниот прцес“, додаде Шаќири.

Тој потсети дека ова е втора година МОН да иницира дијалог на локално ниво во соработка со Швајцарската амбасада и како што рече, покажа успешен резултат во 2020/21 година. Како што рече, бројот на дуални паралелки од 11 се зголемил на 97, со вклучени над 200 компании.

Според министерот, радува и падатокот што од вкупно 10.683 ученици запишани во средното стручно образование во учебната 2021/22 година, 1.400 ученици го избрале дуалното образование. Како што рече, меѓу најбараните струки се машинска, електротехничка, хемиско-технолошката, економско-правната..

Додаде и дека МОН воведе стипендии како дополнителен стимул при избор на средното образование. Учениците кои ќе се запишат во дуалните паралелки се стипеднирани со 3.500 денари месечна стипендија.

Извршниот директор на Стопанската комора, Антони Пешев изјави дека уште од 2007 година е јасно оти она што се случува со средното образование и генерално со образовниот систем во државата не одговара на потребите на компаниите. Според него, денес е јасно дека детето е успешно ако веднаш по завршувањето на училиштето најде работа и биде платено за тоа коректно.

„Ве уверувам дека салата следната година ќе биде преполна зошто ќе сакаме да има што е можно повеќе средни училишта, локални самоуправи и компании присутни на овие настани бидејќи така обезбедуваме реална суштински употреблива млада полуцација која ќе има причини да остане во државата“, додаде Пешев.

На новинарско прашање за анализата објавена на Државниот завод за статистика за слабите резултати на учениците од второ и трето одделение, која покажува дека помалку од 50 отсто знаат да читаат и да ги разликуваат боревите, министерот за образование рече дека анализата е од периодот од 2018/19 година, истата е завршена, а сега се фокусирани на подобрување на анализата за 2022 година.

„Тоа е завршена анализа, ние само можеме да дадеме придонес за подобрување преку новиот концепт, со новите процеси на учење. Во периодот на анализата не сме имале онлајн настава, за мене е важно каква ќе биде анализата во 2022 година“, додаде Шаќири.

дуално образование МОН Стопанска комора стручно образование
Share. Facebook Twitter LinkedIn Email
ТИКЕР

Русија и Украина денеска разменија по 146 заробеници

August 24, 2025

Волстрит џурнал: Пентагон не и дава на Украина да користи оружје со долг дострел против Русија

August 24, 2025

Норвешка ќе и испорача на Украина ПВО системи во вредност од скоро 700 милиони долари

August 24, 2025

Трета недела по ред доларот лизга удолу

August 24, 2025

Нови собири низ Србија на „Граѓани против блокадите“

August 24, 2025
ФОКУС

Кијив: Украина денеска ја одбележува својата независност

ВЕСТИ August 24, 2025

На 24 август Украина го одбележува најголемиот државен празник – Денот на Независноста. Денот е…

Украински напад со беспилотни летала врз Санкт Петербург

August 24, 2025

Пекинг: Кина е подготвена да испрати војници во Украина, но само под мандат на ОН

August 24, 2025

Нетанјаху: Израел ќе ја освои Газа без разлика дали Хамас ќе ги ослободи заложниците

August 21, 2025

Претплати се на е-билтенот на НоваТВ

Добиј ги последните вести на твојата е-адреса.

CIVICA
Facebook
  • Редакција
  • Маркетинг
  • Политика на приватност
© 2025 НОВА ТВ

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.